Kinderen voor kinderen.....?! - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Kinderen voor kinderen.....?! - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Kinderen voor kinderen.....?!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dina

12 Maart 2007 | Nederland, Geldermalsen

Klundert in actie: Christiaan en Carlo zijn een actie gestart en druk in de weer om geld in te zamelen voor de kinderen in (het weeshuis in) Kenia. Ik vind dat echt topklasse! Op de foto's bij dit bericht kun je zien hoe ze de lege flessen vervoeren en verzamelen in het depot in hun achtertuin. Hartverwarmend dat zoveel mensen hieraan mee willen werken door hun lege flessen aan hen mee te geven. Maar vooral tof van Christiaan en Carlo, dat ze zo hard werken om de flessen op te halen en vervolgens in te leveren bij de winkels. Ik hoop dat ze mee willen denken wat er met het door hen ingezamelde bedrag moet gebeuren. Als zij hun actie afgerond hebben, zal ik dit op deze site laten weten. Natuurlijk neem ik deze foto's ook mee naar Thika. Het lijkt me leuk als de kinderen daar kunnen zien dat stoere jongens in Nederland voor hen in de weer zijn om hen bijvoorbeeld een nieuwe voetbal of schoenen te bezorgen.

• 13 Maart 2007 - 12:32

Els Hermse:

Dag Christiaan en Carlo,
    Wat een vette aktie!!! Super! Ik heb ook nog wat lege flessen, alleen is het te ver om te komen halen (Zaandam). Maar ik heb er het volgende op bedacht. Ik lever ze in en dan geef ik het geld aan Tante Riena, goed idee???
    Succes met jullie aktie.

• 13 Maart 2007 - 14:57

Dina:

Grappig hoe lijntjes dan lopen...
    Leuk voor C&C en goed voor CRC. Tante Riena regelt het wel :-)Bedankt!

• 18 Maart 2007 - 19:22

Angelique Dethmers:

Hallo Dina,

Leuk dat je mijn site gevolgd hebt. Had die van jou via Peter ook al ontdekt. Je zult er versteld van staan wat je allemaal met je geld kunt doen. Er zijn verschillende goede projecten die langer lopen, geeft erg veel voldoening. Verder gewoon je eigen kop volgen, heb ik ook gedaan. Vele mensen willen geld van je, maar als je verstandig bent zoek je je eigen projecten. Wens jou veel succes daar in Thika en zal je zeker volgen.
    Stuur je nog wel een mail naar je gewone mailadres zodat we even kunnen kletsen.

Groetjes

Angelique

• 29 Maart 2007 - 13:14

Marieke:

Hallo Dina,

Net als Angelique heb ik als vrijwilliger in het CRC gewerkt (ook nog een weekje tegelijkertijd).
    Ik heb het idee van de Wenskaarten aktie gezien en ik zit er aan te denken zelf ook zo iets te gaan doen om geld in te zamelen. Ik heb een voedselproject opgezet voor 60 weeskinderen tijdens mijn verblijf, dus ben en blijf op zoek naar inkomsten voor het project. Een leuk idee! Succes met je inzameling en met de andere voorbereidingen voor deze geweldige reis.

Groeten uit Aalten
    Marieke Kolstee

• 31 Maart 2007 - 09:32

Hoi Marieke,:

Hoi Marieke,

Ook jouw site heb ik gevolgd. Misschien kan ik daar ook iets doen voor je voedselproject..?
    Laat het me weten en voeg evt je mailadres toe aan de site, dan mail ik je terug.

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006