bank in bedrijf.... - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu bank in bedrijf.... - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

bank in bedrijf....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dina

08 Juni 2007 | Kenia, Thika

Gisteren een rustig dagje gehad. 's morgens thuis bij de kleintjes geweest. Verhaaltje (Tarzan) voorgelezen. Mijn engels gaat met rasse schreden vooruit. Soms is het zo zoeken naar woorden, maar het gaat steeds beter. Het komt soms uit m'n tenen, maar ja, de middelbare school is ook 25 jaar geleden. Ook steek ik hier en daar al wat Swahili op. Asante sana = dankjewel, etc. Ik ben nu de enige vrijwilliger in CRC. Emma en Miranda zijn een week naar Uganda en Marije en haar zus zijn een paar dagen op safari. Er is nu een lokale vrijwilligster Perpetua. Leuk mee gepraat. Ook met Ann, die bij CRC werkt overdag. Zij heeft een had leven (man overleden, 1 kind (intern - 15 jr) op boardingschool en 1 bij haar schoonmoeder. Ik vroeg haar waar ze woont. Niet echt een huis zei ze, maar weer een plaats om te slapen. Ze vond de foto's van ons huis, de kinderen en beesten erg leuk om te zien. Een hond in huis vinden ze allemaal wel erg vreemd. Honden zijn hier alleen voor de beveiliging. Vanmorgen met nelson en naftali naar het ministerie van ...? voor het volgende papier ivm de grondaankoop. We hebben gewacht van 10 tot 12.30, en toen had naftali het nog niet...... Tussendoor zijn nelson en ik naar de bak geweest. Geld opnemen lukt dit keer niet, maar heb al wel een deel gestort voor de aankoop grond. Ze zorgen keurig voor kopieen van alle papieren, dus wel ok (ter geruststelling).In de bank was ook weer een belevenis. Leuk om te zien, lange wachrijen.... Tijdens het wachten vroeg ik Nelson hoe hij het voor elkaar gekregen heeft om social worker te worden terwijl hij in de slums opgegroeid is. Indrukwekkend verhaal. Heb nu nog meer respect voor hem. Nu even hier langs en dan ga ik terug naar CRC(is ong. 8 minuten lopen, door de winkelstraten, over de markt.). je kijkt je ogen uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet ongemakkelijk voel, terwijl je toch de enige blanke (Mzungu) bent en iedereen naar je kijkt, etc.
Misschien vanmiddag nopg wat typewerk voor Nelson doen en om 3 uur de kinderen uit school halen. Dat is een verhaal apart...zie maar eens 20 kinderen met allemaal hetzelfde uniform uit al die kinderen te filteren, zodat je met allemaal en de juiste kinderen thuiskomt. Het tellen is al een uidaging op zich. Gelukkig helpen de oudste wel en hebben die het aardig in de vingers. Gan nu lekker verse ananas kopen...10 cent voor een kwart, schoongemaakt en wel. Mjammie! Morgen komt collega Erika en haar man, dus dan geen berichtjes. Voor nu een groet aan iedereen. Leuk dat jullie zo meeleven. ook leuk om reacties te lezen. Baai eh, zeggen ze hier,
Dina

• 08 Juni 2007 - 10:08

Ellen Angelino:

Hoi Dina,

Wat een ervaringen weer. En dan ook nog eens bankervaring.....

Succes met het ophalen en 'uitsorteren' van de kinderen vanmiddag. En doe Erika de groeten. Leuk dat ze morgen komt.

Groeten,
    Ellen

• 08 Juni 2007 - 10:15

Fietje:

bijna er al een week opzitten en al zo veel mee gemaakt geniet de komende weken er maar van het is zo om liefs van ons

• 08 Juni 2007 - 11:37

Hetty Van Est:

Hé Dina,

Het is leuk om je ervaringen te lezen. Geweldig lijkt het me om al die heerlijke donkere kindjes om je heen te zien. Dat lijkt me zo super. Zijn het niet veelal van die knuffelaars? Geniet er maar lekker van.
    Ik lees je ervaringen met regelmaat door. Leuk!

Groetjes, Hetty

• 08 Juni 2007 - 11:40

Thuisfront:

Dag moeders,

Gelukkig licht Bobby hier zelfs op bed he......
    Het is hier ook heerlijk weer, wel wat drukkend maar 30 graden. (was lekker warm op me werk vandaag.) Pa is druk met het hooi en bezorgd over onweersbuien :D

In ieder geval veel plezier morgen en een knuffel van de hond en pa.

Groetjes,

Tom en de rest.

• 08 Juni 2007 - 15:23

Marijke:

Hallo tante'tje..
    Ben blij dat je het naar je zin hebt daar en dat je goed bent aangekomen. Mijn mams vertelde dat je ging bloggen tijdens je trip dus ik dacht: zal maar eens kijken! Ow.. oma komt net binnen vallen en wil uiteraard de groeten doen!

Als er zo nu een dan een raar berichtje ergens staat is die van tim. Hij kan natuurlijk niet schrijven maar wil dagelijks wat terug sturen. Dus dan weet je dat ook weer.

Nou ik ga zo nu en dan nog wel eens kijken en wens je nog heel veel plezier en grootse avonturen toe.

Natuurlijk ook de "Groeten uit Waardenburg" (en Haaften) van de rest van de family..

Groetjes Marijke

• 08 Juni 2007 - 17:24

Ria:

Fantastische ervaringen weer, maar het slechte weer waarvoor Bas bang was is hier inmiddels aangekomen, heftige windstoten en nu 19.15 is het nachtelijk donker hier. Het blikt en het donderd behoorlijk.
    Gezellig zo, even koffievisite uit Nederland.
    Veel plezier en gezellige dagen toegewenst.
    Baai.

• 08 Juni 2007 - 21:01

Hanneke:

Asante sana.. die Dina, haalt geld uit de bak... knap hoor!! en daar grond van kopen nog knapper..!! het heeft hier vreselijk geonweerd, verzopen katten. Dat wordt nog wat met die verjaardagen buiten... groeten, Hanneke en Joost

• 08 Juni 2007 - 21:24

Aline:

Ha Dina, wat een indrukwekkende zaken maak jij mee. Heel mooi dat je je geld zo'n duidelijke bestemming hebt kunnen geven. Dappere dame, op zo'n eng ding! hoe ruikt het daar? Naar mensen of naar de grond of van alles door elkaar? En maken de mensen veel herrie samen of zijn ze juist niet luidruchtig? Ogen, oren, neus en mond, wat zullen ze vol raken met alle zaken die je meemaakt.
    Heb het goed, vanuit de Nederlandse hitte, Aline

• 09 Juni 2007 - 12:00

Eva En Dignus:

en de groeten terug!

haha lees je mail maar 'n keertje!

• 09 Juni 2007 - 17:45

Peter Corina+kinders:

hoi,bij ons is het goed.
    ongeveer 6 milimeter regen gevalen over de hele dag,het weer is erg meegevalen.
    veel succes met het werk daar, het is wel een aparte belevenis.
    doei,
    fam. van Doesburg

• 10 Juni 2007 - 10:05

Ineke:

Hee Dina, Hier alles goed!Goed om te horen wat je alemaal doet. Indra heeft de inentingen al gehad dus dat schiet ook al op. Net even een kletspraatje gemaakt met Bas, en daarna gauw jouw berichten gelezen, voordat we achter raken. 't ga je goed!

• 10 Juni 2007 - 11:06

Corry IJsveld:

Hoi Dina,

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Hoe was het met Erika? Zeker weer flink gelachen? Heel veel succes de komende weken. En....we blijven je natuurlijk volgen.

Groeten,
    Corry en natuurlijk ook van Marcel