Hartelijk dank en bericht uit Kenia - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Hartelijk dank en bericht uit Kenia - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Hartelijk dank en bericht uit Kenia

Door: Dina

Blijf op de hoogte en volg Dina

30 December 2008 | Nederland, Geldermalsen

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie bijdragen en de aankoop van (kerst)kaarten. Daardoor staat er weer ruim 300 eur op de CRC rekening.

100 eur heb ik overgemaakt op de rekening van Stichting CRC (www.stichtingCRC.nl) waar ik medebestuurslid van ben. Gezamenlijk proberen we CRC financieel draaiend te houden.
Eerste kerstdag heb ik zowel Naftali als Nelson gebeld. Super om hen weer even te spreken. Zij waarderen de inspanningen die in Nederland gedaan worden enorm!
Het was een moeilijk jaar voor Kenia en CRC. Maar ook een jaar waarin veel positiefs bereikt is: De nieuwbouw van het weeshuis! Dat gaat perfect. De muur om het huis is klaar en de verhuizing zal een dezer dagen plaatsvinden!

Ik heb ook 100 eur overgemaakt naar de rekening van Sabine. Zij is medebestuurslid van CRC en op dit moment weer in CRC, Kenya. Zie sabster.waarbenjij.nu. Zij zette onderstaande oproep op haar weblog. Ik heb small Patrick vorig jaar leren kennen en het hutje gezien waar hij samen met z'n jongere broertje en zusje is achtergelaten. Als je naar de foto's kijkt bij dit bericht zul je zien hoe hard een operatie nodig is. Zeker als je ziet hoe het in een jaar verslechterd is.

Zie hieronder het bericht van Sabine:

webmaster, 30 december 2008
Kenia, thika

Belangrijk! Spoed! Help Pato...!!!!!

Dag lieve mensen,

Ja ik breng echt veel te veel tijd door in het internet cafe maar ook dat allemaal voor het goede doel.

Laaste dagen veel met de vrijwilligers gesproken over verschillende kinderen. Toen we het over Pato hadden (Small Patrick) en zijn armen dacht ik, zo kan het echt niet verder!

Ik zal eerst wat vertellen over Pato, hij is samen met zijn zusje (Rose) en broertje (Mwangi) bij CRC gekomen. Zijn moeder is overleden en hun vader zit in de gevangenis. Ze hebben 3 weken lang met ze 3en in een huis gezeten zonder eten en drinken, toen iemand ze vond zijn ze bij Childrens Office gebracht. En heeft Nelson deze 3 kinderen een thuis kunnen geven bij CRC.
De eerste maanden was Pato erg rebels, hij heeft veel meegemaakt waar wij weinig vanaf weten... Toen ik in Kenia was in Mei '07 was hij net een paar maanden in CRC, en was hij erg rebels. Toen ik er was in Feb/maart '08 merkte ik dat hij veel minder rebels was en beter met alle kinderen kon spelen en al redelijk engels kon. Nu in dec '08 zorgt hij voor de kleinere kinderen in CRC, komt hij graag langs om een knuffel te krijgen, en als je hem hoort lachen kan je er niets aan doen, dan moet je ook lachen. Hij heeft zo een mooie lach! Af en toe probeerd hij je uit, en maakt graag grapjes!

Lichamelijk heeft hij een paar problemen.
Hij heeft aan beide armen te korte spieren en pezen, waardoor hij zijn armen niet kan strekken, 1 arm tot 90 graden en de andere tot 150/160 graden strekken. Hij is 8 jaar oud en in anderhalf jaar zie ik met mijn "blote oog" dat hij heel erg achteruit is gegaan. Zijn botten groeien door maar zijn arm spieren en pezen niet....

Nu is er ongeveer 1 jaar geleden rontgen foto's genomen om te kijken wat er met zijn armen aan de hand was en hebben de vrijwilligers van toen geprobeert te kijken wat de mogelijkheden zijn. Helaas gingen die vrijwilligers weg en is het blijven liggen.

Nu wil ik voordat ik terug moet naar Nederland zorgen dat hij geopereerd kan worden aan beide armen, fysiotherapie kan krijgen en nog een keer geopereerd kan worden aan beide armen.

Dit is helaas geen goedkoop grapje.....
1 operatie is ongeveer 500 euro. fysio voor 6 maandne ook 500 euro.
Het zijn 4 operaties (elke arm 2x) en de fysio die het op een totaal brengen van 2500 euro.
Als het goed is kan hij dan na 6 maanden zijn armen helemaal strekken.
Zonder operatie kan hij waarschijnlijk op zijn 20ste zijn armen helemaal niet meer strekken, dan kan je 95% van de banen ook wel vergeten.....

Helaas rijkt mijn sponsor geld niet tot de 2500 euro.... Daarom wil ik jullie het volgende vragen:
Heb jij misschien geld over om te zorgen dat deze jongen een toekomst krijgt?
Alle beetjes helpen! Koop 1 pak minder van de oliebollen mix, geef dat kerstcadeautje dat je toch niet zo mooi vond terug en stort (alleen als je wilt!) het geld op mijn rekening.

Mijn rekening nummer is:
37 85 04 932 t.n.v. Sabine Bouwmeester

Nu ga ik echt foto's plaatsen van Pato. Mocht deze actie toevallig heel goed werken, dan wordt het overige geld voor een operatie van Jhonny Jhonny gebruikt (de pink van zijn Linker hand is een klein raar stompje)

Deze actie doe ik niet alleen, De andere vrijwilligers Mirjam en Beitske helpen ook mee. Met ze allen moet het lukken, dus geef het door!
Deze twee vrijwilligers gaan alleen op 5 en 9 januari weg.. dus hoe eerder je de mogelijkheid ziet om geld te geven, hoe groter de kans is dat we genoeg geld bij elkaar krijgen, hoe sneller de operatie plaats kan vinden!!!

Asante Sana! Heel erg bedankt!

Als je geld stort, stuur mij dan graag even een email! Dan kan ik daarnaar kijken hoeveel geld er binnen is gekomen. lady251@hotmail.com.

Veel liefs vanuit het hele werme Kenia, Thika.
Sabine

Leek mij de moeite waard om een bijdrage aan te leveren!!!

En... bijdragen blijven natuurlijk altijd welkom. Voor Pato of voor CRC in het algemeen 3131.36866, Dina van Doesburg inz CRC.

Iedereen ver weg en dichtbij:

Fijne jaarwisseling en een goede start in 2009!

• 31 December 2008 - 11:48

Ralf:

goed nieuws en slecht nieuws in een bericht..

hopelijk kunnen ze dit jochie helpen zodat hij een toekomst heeft waar hij op hoopt..

gr, ralf

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006