Even snel... - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Even snel... - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Even snel...

Blijf op de hoogte en volg Dina

17 Augustus 2012 | Nederland, Geldermalsen

Lieve allemaal,

Nog maar even snel een berichtje. Bij toeval weer in de stad en de komende dagen komen we er niet.
Alles ok hier. Busy busy as always... Maar heerlijk.
Gisteren aan en eind van de middag kwam Naftali's zus onverwacht aan bij Shade. Leuk en gezellig. We hebben genoten van de zakjes cappuchino en wiener melange die ik meegenomen had. Gisteravond weer wat kleding gerepareerd. Vanmorgen kleding aan Juliana gegeven, voor Lynn haar dochter, en voor de kinderen van Shade. Dan zie je pas hoeveel er in een koffer gepropt zit! De kinderen waren er superblij mee.
Daarna zijn we met Naftali en Maarten naar Macheo geweest (de groeten aan Lyane en Jeroen). Leuk om te zien na vijf jaar. Zij hebben veel bereikt.
Daarna zijn we langs de supermarkt gegaan, want morgenmiddag gaan we met de kinderen naar Fourteen Falls (watervallen). Ben ik ook nog nooit geweest. We lunchen daar en nemen dus broodjes, Yogi en fruit mee. Lijkt me erg leuk. Naftali heeft ons afgezet (moest even ergens heen) en pikt ons zo weer op. De gelegnheid om een strijkplank, bezem en vloerwisser te kopen:-) De Bas heeft ontdekt dat er bij onze buren een nieuwe schommel staat. Morgenochtend gaan we daar dus achteraan. Juliana gaat actie ondernemen voor de uniformen Carlo! Dus ook dat is in gang gezet. We hebben ook een schema gemaakt voor wanneer we naar Mombasa gaan, etc. Naftali heeft namelijk ook nog een 4 daags seminar in Mombasa tussendoor dus moeten we daar omheem plannen. KOmende week blijven we echter nog in Thika en omgeving. Het weekend erna naar Mombasa en het volgende en laatste weekend 3 dagen richting Nyeri en Meru.
Bas heeft het goed naar zijn zin. Heeft al een boom gered van een ingegroeide waslijn en een nieuwe draad gespannen. Hij heeft een praatje gemaakt met een buurman die we eerder tegengekomen waren. Leuk!

Fijn om te horen dat onze gasten zich goed vermaken en dat het goed met floortje gaat. Doe iedereen de groeten en een big hug van ons beiden.

  • 17 Augustus 2012 - 16:45

    Eef:

    Oh hoe fijn om dit allemaal te lezen! In gedachten reis ik met jullie mee! En fourteen falls, ben benieuwd of jullie er wel 14 zien, ik zag er met marieke en Bas maar eentje.. Hoopndat jullie net zo'n fijne dag hebben als wij toen gehad hebben, pas op t zijn wel afzetters hoor! En let een beetje op mwangi, hoewel die rooie regenjas hem super schattig stond ;-) ik kijk uit naar je volgende verhaal! Xx

  • 17 Augustus 2012 - 16:56

    Jocelyn:

    Hey Dina ! Oh ik heb zo'n heimwee als ik je bericht lees ! Linda en ik hebben er wel degelijk 14 geteld ! :-) Amuseer jullie ginder, hopelijk zien jullie de hippo's in het water! Bij ons was het nog te koud ! Groetjes aan iedereen !

  • 17 Augustus 2012 - 20:39

    Lyane:

    Hoi Dina,

    Fijn dat Bas het ook goed naar zijn zin heeft! Lekker genieten daar en ook van de uitstapjes die jullie gaan maken! En je to do list al te lang:-)) Groeten aan Monique en Marnix mocht je hen zien.

    groet van Jeroen & Lyane

    ps; kusje van Thomas

  • 17 Augustus 2012 - 22:33

    Margreet:

    Waarom verbaast het mij niet dat je zo Busy Busy Busy bent:-) Wel goed om te horen dat Bas het naar zijn zin heeft en niet te vergeten dat hij een boom gered heeft! Geniet van de watervallen en van alles wat jullie nog gaan beleven!!!! Groetjes ook van Frits

  • 18 Augustus 2012 - 11:42

    Mark:

    Hoi Dina en Bas,

    Goed om te lezen, dat jullie het reuze naar je zin hebben. Geniet er maar van!

    Gr. Mark & Linda

  • 18 Augustus 2012 - 13:30

    Teuna Van Rossem:

    Heb deze link door gekregen van jou buurvrouw [ mijn zus]...vind het ontzettend leuk en fantastisch om mee te lezen hoe jullie het daar maken,..fijn dat Bas het ook naar zijn zin heeft...nog hele mooie weken gewenst. Gr. Ton en Teuna

  • 18 Augustus 2012 - 14:36

    Gerdi:

    Tja, dat busy busy betekent volgens mij alleen maar dat je het nog meer naar je zin hebt.
    Maar plan je weken niet te vol, want voor je het weet, zit je weer in het vliegtuig naar huis.

    Geniet van alle bekende en onbekende dingen daar, samen met Bas.
    Groet Gerdi en familie

  • 18 Augustus 2012 - 16:43

    Karin:

    Hoi Dina,

    Klinkt helemaal als de Dina die ik ken......en dus helemaal in je element. Goed om te horen dat Bas nog niet naar huis wil ;-) toch wel heel bijzonder om het nu samen te kunnen delen. Geniet nog lekker van de komende weken, wij genieten hier weer mee!!

    Dikke knuffel.
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 111663

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: