Weer even snel - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Weer even snel - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Weer even snel

Blijf op de hoogte en volg Dina

23 Augustus 2012 | Kenia, Kiganjo

Hoi allemaal,

Weer even snel een onvoorbereid berichtje. Alles ok hier. Gisteren hebben we onze gasten uit Holland ontvangen (Monique, Hans en Esmee). Aansluitend zijn Maarten en ik naar de 'smid' gelopen om te kijken hoe het met de schommel was. En... Hij was klaar..op de afgesproken dag. Really great. Toen moest dat ding natuurlijk nog vervoerd worden. ik dacht ik vraag de buurman met de truck. Maar heb ook de vraag voorgelegd aan de smid en hij heeft het geregeld. Super. Jullie hadden het moeten zien hoe de constructie vervoerd werd op een kar, voortgetrokken door een man, over dat hobbelige pad. Een paar mannen opgetrommeld en die hebben hem het laatste stuk gedragen. Ach, organiseren kan ik nog wel. Zelfs hier. Vervolgens spades, nou ja, spades geleend van de buurman en aan de slag... Niet in de grond te krijgen natuurlijk. Gelukkig kwam er iemand die een pikhuweel had en die heeft voor zo'n 2 eur de gaten gehakken. Wij hoefden dan alleen maar uit te scheppen en bij te werken. Hij stond erin na 1,5 uur. Vanmorgen de gaten gedicht en om 10 uur de officiele opening van de schommel met ballonnen en een glaasje aanmaak. Super. Maarten is inmiddels 'uitgeput' dus hebben we het vervolgens rustig aan gedaan en lekker geluncht bij Blue Post met Teresa. Mooi, lekker en leuk. Nu even foto's geplaatst op facebook. Op deze site lukte niet. Misschien de volgende keer. Ik moet nu stoppen, want hiernaast hebben ze alweer de grootste lol over sandalen en sokken en... We hebben zoveel plezier. Maarten vraagt zich regelmatig af hoe het komt dat hij nu met bejaarden op moet trekken ipv kinderen, maar we lachen wat af.

Groet aan iedereen, speciaal aan Floortje,
Dina

• 23 Augustus 2012 - 16:53

Dick:

Lieve buurtjes, sms'je ontvangen, hier alles ok. Iedereen vermaakt zich prima, inclusief Floor. De hond lijkt in z'n gewone doen en maakt minimaal 2x daags een rondje met Christiaan die helemaal gek met hem is. We volgen jullie berichten met belangstelling....Groet, Dick

• 23 Augustus 2012 - 23:48

Ineke :

Eeeh hij heet nu even Flor en hij is gek van Christian inderdaad, met wie hij niet loopt maar rent , de Klepel rond. Dus werken aan jullie conditie! Voor het rooie poesje hebben we ook een format gevonden om haar te laten eten. En Flor eet liever kattenbrokken dan haar eigen voer. Gr.

• 24 Augustus 2012 - 07:56

Lyane:

Hoi Dina,

Wat leuk dat jullie Monique, Hans en Esmee hebben ontvangen! En is er al heel wat afgeschommeld? Goed dat t organiseren ook in Kenia je goed afgaat:-). Want dat zo'n schommel in 1,5 uur staat heb e goed geregeld! En nog veel zaken op je to do list? Temporiseren hoort er ook soms bij he!

Nog veel succes en plezier, groet Lyane

• 24 Augustus 2012 - 12:10

Casper:

Ha Dina en Bas,

Eindelijk even een mailtje, leuk dat we jullie kunnen volgen!
    Hier loopt alles prima, elke dag doen we wel iets leuks.
    Floortje heeft het prima, kan prima overweg met Christian die hem elke dag uitlaat.
    Verontrustend zijn de kippen....die hebben in één week maar één ei gelegd.
    Ze eten er wel op los, tja, leggen ze bij jullie meer of maken ze er zich bij ons met een jantje van Leiden er vanaf (ha,ha)??? Ook de konijnen lijken aardig in hun nopjes, zoals ook de poezen.
    Het blijft lekker weer hier en daar kunnen we mooi van profiteren.
    Goed, groeten aldaar en het beste, we houden contact!
    Groeten Casper, Lourdes en Christian.

• 25 Augustus 2012 - 16:24

Lina:

Hallo Dina en Bas....

hopelijk is alles goed met jullie....en zo te lezen hebben jullie een geweldige tijd samen. fijn voor jullie om dit samen te beleven...en zoveel nuttige dingen te doen..echt gweldig.

hartelijke groeten....en nog een super tijd gewenst
    Lina i

• 26 Augustus 2012 - 20:21

Grada:

Hoi Bas en Dina,

Ik ben er eens even voor gaan zitten. Geweldig zeg wat een belevenis weer.
    Er is al enorm veel verzet en gebeurd, helemaal op jullie lijf geschreven. Ik zie Bas
    daar ook enorm genieten denk ik.

Straks gaat het niet in een avondje lukken ben ik bang, met alle verhalen en bakken met
    foto's...... Niet erg hoor.

Heel veel plezier verder.

Groetjes samen en een dikke kus.
    Ook aan alle lieve mensen om jullie heen.

Liefs,

Grada

• 27 Augustus 2012 - 16:39

Eva:

Mam en pap,

Kan jullie even niet bereiken maar hiervandaan,...heb m'n scriptie gehaald!!!!!!

Xxx

• 30 Augustus 2012 - 12:01

Clara:

Heey Dina en Bas,
    Ik verbaas me steeds dat je de tijd hebt om verslag te doen. Volgens mij zijn jullie drukker dan druk en genieten optimaal. Geweldig!
    Zou me niet verbazen als er emigratie plannen opborrelen.
    Veel plezier nog
    groetjes clara

• 30 Augustus 2012 - 16:30

Dina Van Doesburg-van 't Hoog:

Mombasa, afscheid en vleermuizen

Habari?

Hier is alles goed. De dagen vliegen voorbij en als ik bedenk dat we nog maar tien dagen hebben en wat we allemaal nog gaan en willen doen… Maar we moeten maar kijken wat we al gedaan hebben.

Ik weet niet meer precies waar ik gebleven was de vorige keer, maar ik begin gewoon maar ergens.
    Vrijdagochtend zijn we naar Mombasa vertrokken. Wat een bevalling.. Ik wist het natuurlijk al van vorige keren en Naftali’s ‘I will face the challenge of getting my family in time at the bus..’ de avond ervoor was bepaald niet hoopgevend. Gevolg was dan ook dat wij met een matatu eerder naar town gingen dan Teresia. We hadden ‘geluk’ dat er te weinig passagiers waren om de grote bus vanuit Thika te laten vertrekken, want die vertrekt namelijk op tijd (8 uur). Als je dan met de eerste groep om 8 uur aankomt, is dat niet handig. Tsja, ik zal maar buiten beschouwing laten wat voor gevoel ik daarbij had, maar witheet is wel een redelijke omschrijving. Te laat komen is normaal in Kenya, maar als je daarmee het risico loopt dat je je hele familie een leuk weekend door de neus boort, vind ik tamelijk asociaal. En vooral vervelend ook voor Naftali.

Maar goed, de reis verliep verder goed. We reden door een mooi landschap, zagen de achterkant van een zebra en een dode gazelle langs de weg (op de terugweg ook apen langs de weg). Om rond half 7 arriveerden we in Mombasa, na 1 stop onderweg: dat betekent niet teveel drinken, want je kunt niet een tussendoor naar toilet..en aangezien ik daar een abonnement op heb… Vervolgens nog met de matatu naar ons hotel. We hadden een leuk hotel (3 kamers incl ontbijt voor 58 eur per nacht) in een plaatsje even boven Mombasa. De volgende dag zijn we naar een mooi park geweest, waar ook giraffen waren die je op ooghoogte kon voeren. Vervolgens waren we om rond half 2 op het strand. Fantastisch! Geweldig blauwe zee, heel langzaam aflopend en daardoor ook voor de vele niet zwemmers onder ons heel geschikt. Voor Naftali was het de eerste keer dat hij de zee in ging en ditzelfde gold voor de kinderen. Wat hebben zij genoten met behulp van de zwembanden. Wij hebben ook heerlijk gedobberd daar.

De tweede dag zijn we naar Mombasa zelf geweest. Naar een Fort aan de zee, dat eind 1600 is gebouwd door de Portugezen (Fort Jesus) en vervolgens zijn we met de (gratis) veerboot heen en weer gevaren. Ook een belevenis voor de kinderen. Aangezien het erg warm was en de kinderen graag nog een keer wilden zwemmen zijn we vervolgens met een Tuktuk weer naar het strand gegaan. Ik heb heerlijk langs de waterlijn gewandeld en foto’s gemaakt van de zonsondergang achter de palmbomen. Die dag moesten we verhuizen naar een ander hotel. Dit was ook prima, alleen was het een beetje jammer dat de snoeiharde muziek daar ongeveer tot half 6 in de morgen doorging….en om 6 uur ging de wekker. Gelukkig was iedereen toen wel op tijd voor het ontbijt/ de bus, maar uiteraard had ik ze anders persoonlijk… Of gewoon achtergelaten;-)
    Na weer een lange rit van Mombasa naar Nairobi (we hebben het weer overleefd) belandden we in een behoorlijke verkeersopstopping. Vervolgens door de stromende regen van de bushalte naar de matatu stopplaats.. ook weer een avontuur. Pffff om half 10 kwamen we aan in Thika en om 10 uur zaten we aan het avondeten…je kunt wel zeggen redelijk gaar.. (wij dan, de maaltijd was goed) in Coconut grill. Vervolgens met 7 mensen + chauffeur en bagage in een Tuktuk naar 1st corner. Ja het kan en past hier allemaal.
    Het voelde als thuiskomen bij Shade… Maarten had ons al verteld dat de kast en planken in de keuken afgeleverd waren. Echt praktisch en mooi geworden. De timmerman had gevraagd of wij designers waren. Hij had zich namelijk afgevraagd waarom die ene kant zo hoog moest worden. Tja, omdat wij Nederlanders het raam vrij willen houden natuurlijk. Erg blij mee. De kast uit de keuken doet weer dienst als televisiekast en het rek voor speelgoed. Super! Dank aan de sponsors van Maarten.

Gisteren en vandaag staan in het teken van het vertrek van Maarten. We hebben een erg leuke avond gehad met kampvuur en Julie en de anderen hadden een heerlijke maaltijd bereid met frietjes en worstjes van Maarten. Heerlijk! De kinderen vonden het kampvuur erg leuk. We hebben tot een uur of 11 buiten gezeten.

Vandaag verhuizen wij naar boven. De jongens verhuizen vervolgens naar het kantoor/onze kamer en Julie trekt met Lynn in de jongenskamer. De kamer van de huismoeder wordt vervolgens kantoor.

Morgen gaan we met Naftali naar Nyeri en Meru. Naar zijn familie en zaterdag met de landrover van zijn broer David Meru National Park in. Op een van de avonden gaan we op uitnodiging dan in een club/restaurant naar de traditionele dansen kijken. Wij kijken er erg naar uit. En dan is het nog maar een paar dagen… om zoveel te doen.

We zullen Maarten missen. Hebben heel veel plezier gehad. Met name Bas ook. Gisteravond hoorden we ineens roepen om Bas… Er zat een vleermuis op de klamboe van Maarten. De helden… wie moest die vleermuis vangen en buiten loslaten… vul maar in Maar eerst natuurlijk foto’s genomen van het beestje. Die zie je immers niet iedere dag. Wel ik wens jullie allemaal een fijn weekend en see you next time,

Wasalimie,
    Bas en Dina

Krijg bericht normaal niet geplaatst, dus dan maar zo...