Ik ben er echt! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Ik ben er echt! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Ik ben er echt!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dina

03 Juni 2007 | Kenia, Thika

Na een wat vertraagde start gingen we om 11.45 (ipv 10.15) de lucht in. Viel uiteindelijk dus wel mee. Prima vlucht gehad en om 20.30 (is 19.30 ned.) uur aangekomen. Het kopen van visum en psapoortcontrole was ineen en ging eigenlijk best snel. Ik had mijn bagage binnen 5 minuten dus om 21.15 stond ik bij de uitgang. Ik dacht: daar staat iemand met een bordje CRC/Dina. Dat was ook zo, maar er stonden zeker nog 50 mensen met bordjes en degene die ik zocht kende mij natuurlijk ook niet. Maar na even goed kijken toch gevonden. Buiten gelijk de eerste Keniaanse ervaring. De auto van Anthony bleek verkeerd geparkeerd te staan. De politie/beveiliging loopt hier met indrukwekkende karabijnen of iets dergelijks rond, maar ze zijn zo corrupt als de pest. Vragen om geld doen ze niet snel direct, maar dat is wel wat ze willen. En als je ze niet betaald heeft dat voor Anthony flinke gevolgen... Veel heen en weer gepraat tussen de heren (ik zat al in de auto te kijken naar de voorstelling en uiteindelijk betaald. En waar gaat het dan om? 100 ken. shilling betaalden ze hem (is ongerekend iets meer dan een euro). Gelijk een goede kennismaking met 'het systeem' hier. De rit naar Thika is ook heel apart. In een auto met mensen die je niet echt kent, over een donkere weg, vol gaten en kuilen, onderweg zomaar een poitiecontrolepost, een busje op z'n kant allemaal lopende mensen langs de weg...etc. Heb me echter niet ongemakkelijk gevoeld of zo. Nelson is erg vriendelijk en vertelde van alles onderweg. Ik vond het al een belevenis op zich. Emma en Miranda waren opgebleven. Huismoeder Juliana was al naar bed (ziek-last van malaria). Ik sliep alleen in het huis met de kinderen. De anderen in een gebouwtje er vlak naast. De kinderen sliepen toch altijd door zeiden ze... Dus niet he. Om een uur of 1 werd er 1 wakker. Ben er (als vreemde!) toch maar naartoe gegaan en hem weer terug in bed gewerkt. Het gebouw voelt redelijk vertrouwd door de vele foto's die ik van tevoren heb gezien. Ik had de Telegraaf meegenomen voor de vrijwilligers die er al waren. De kinderen waren erg verbaasd dat dit een krant was van 1 dag. Beth wil hem mee naar school nemen (om haar boek mee te kaften). De kinderen zijn erg aanhankelijk en zoeken je aandacht. Ze zijn erg gediciplineerd en doen hun taken zonder morren (daarover een andere keer verder). Ga nu afsluiten en proberen nog wat foto's te laden. Groet vanuit CRC, Kenia

  • 03 Juni 2007 - 12:46

    Angelique Dethmers:

    Hoi Dina,

    Wat een ervaring en je bent er pas. Zet je maar schrap voor meer van deze ervaringen. Veel plezier en ik zal morgen even geld overmaken op jouw rekening voor het Papprogramma.

    Groetjes

    Angelique

  • 03 Juni 2007 - 12:51

    Ellen Angelino:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! De heenreis klinkt al als een heel avontuur.

    Groeten,
    Ellen

  • 03 Juni 2007 - 13:12

    Tom:

    Dag mams,

    Leuke ervaringen zo een eerste dag (en dat is er pas een) Heb net de alles uitgeprint voor pa en oma om tekunnen zien/laten zien. Heel veel plezier daar en groetjes van Pa, Bobby en de rest van de Family.

  • 03 Juni 2007 - 14:18

    Ria:

    Hoi Dina,
    Wat een ervaringen zo,n eerste tocht.De eerste nacht gelijk al in bedrijf.Is het erg warm in Thika.
    Succes daar,veel gezelligheid met elkaar.
    Groetjes Ria

  • 03 Juni 2007 - 17:29

    Karin Staal:

    Wat een ontzettend gave foto!!! Moeder overste tussen haar kids.....Dit ziet eruit alsof ze je nooit meer laten gaan. Geniet lekker van je tijd en de kids en ik lees en leef met je mee!!! groeten karin staal

  • 03 Juni 2007 - 17:33

    Ineke:

    Hoi Dina,
    Fijn dat je er bent en wat ziet het er leuk uit. Wij worden (woordelijk) heel goed op de hoogte gehouden: vertragingen, aankomst, rit naar Thika toe, je snapt het al. Maar het is toch ook wel spannend allemaal, vooral die karabijn !!! Groetjes ineke

  • 03 Juni 2007 - 17:37

    Riena & Carl:

    Fijn om zo snel al van je te lezen!!! De foto's zeggen genoeg, je verhaal ondersteunt de beelden.

  • 03 Juni 2007 - 18:06

    Nel En Willem:

    hoi zus,
    je bent er na zoveel voorbereidingen! leuk dat we zo gauw al iets zien van je indrukwekkende reis die al met een heel avontuur begon.gr van allemaal

  • 03 Juni 2007 - 19:57

    Marja Van Meeuwen:

    Hallo Dina,
    Ik heb veel aan je gedacht de laatste dagen (is ze al weg, waar zou ze nu zijn etc.). Net je eerste ervaringen gelezen. Indrukwekkend allemaal. Beloofd een mooie tijd te worden. Prachtige foto's trouwens. Ik wens je veel succes en geniet ervan.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes Marja

  • 03 Juni 2007 - 20:13

    Gerdi Van Lith:

    Hoi Dina,

    Zo lang naar uitgekeken, ben je nu eindelijk in Kenia aangekomen. En als ik je eerste reisverslag zo lees en de foto's zie, komen al je kwaliteiten goed van pas (direct in actie komen, dat past wel bij je) en kun je dus helemaal jezelf zijn.

    Veel succes de komende weken. Ik ben benieuwd naar de volgende berichten.

    Groeten Gerdi

  • 03 Juni 2007 - 20:17

    Erika:

    Hoi Dina,
    Fijn te horen dat alles is meegevallen. En wat en leuke foto met die kinderen. Als we erom denken zullen ook wij de telegraaf meenemen.
    Tot gauw!!!!!!!!!! Theo en Erika

  • 03 Juni 2007 - 20:39

    Marieke:

    Hoi Dina,

    Leuk om te lezen hoe het de eerste dag is gegaan. De kinderen zijn nu al in je hart en jouw hart in die van hun. Geweldig!

    Groetjes,

    Marieke

  • 03 Juni 2007 - 21:16

    Dignus En Eva:

    Hallo,

    Echt heel leuk om te zien, de kinderen laten je nu al niet meer los. We vinden het heel fijn dat je het zo leuk hebt daar! We houden je site en berichtjes natuurlijk goed in de gaten!

    Kusjes

    Dignus en Eva

  • 04 Juni 2007 - 09:39

    Ralf :

    eeyz dina

    goed om tehoren dat je veilig aan bent gekomen. Je bent er net en al gelijk een ervaring rijker, dat belooft nog wat!.
    Gr.Ralf

  • 04 Juni 2007 - 21:08

    Dieke:

    Hee Dina,

    Als ik die foto's zie dan zit dat nu al goed.En dat na 1 dag al. Geniet er van want dat doen de kinderen zeker dat zie je nu al.
    Ik zal een beetje op Eva letten hoor.

    groetjes Dieke

  • 05 Juni 2007 - 10:01

    Marieke Donker:

    Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!
    Spannende avonturen allemaal, en dat voor 1 dag.
    Een dikke kus vanuit een roerig Rabo kantoor.
    Marieke (Donker)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 111984

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: