Terug op tweede honk..... - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Terug op tweede honk..... - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Terug op tweede honk.....

Blijf op de hoogte en volg Dina

09 December 2014 | Kenia, Kiganjo

Wat zijn we weer zogenaamd druk.... geen tijd om berichtjes te schrijven, laat staan naar het internet cafe gaan. Dus nu op dinsdagavond maar een berichtje op mijn mobiel.
Zaterdag zijn we gestart met het sorteren en organiseren van de 125 kg bagage, 4 grote koffers vol en 2 kleinere, de max. Handbagage maat. We hadden erg lang moeten wachten op de bagage, maar waren zo blij dat alles er uiteindelijk was, pfff.... Ook voor mij was het een verrassing wat er allemaal uit tevoorschijn kwam, ook al had ik ze zelf ingepakt. Oh ja, pollepels van Nel, kerststof van Ria, bestek van Alie, kleding van..... geweldig. Voor iedereen wat nieuws met de kerst. Vanavond heb ik een set kleding uitgezocht met Diana, die van primary school af is. Jongens worden dan besneden, John in dit geval, en beiden zijn naar een soort kamp geweest, waar ze voorlichting krijgen op het gebied van seksualiteit, hiv/aids, etc. Dat traject wordt afgesloten met een feestje en daarbij hoort natuurlijk een leuke outfit voor beiden. Maar even terug naar zaterdag.Uitpakken en weerzien met de kinderen en Teresa.
Goed om iedereen weercte zien. Zondagmorgen naar de kerk. Met de hele club dit keer. Normaal gaan de kleinsten met Ann mee. Omdat de groep zo groot was, zijn we met de grootsten met de matatu gegaan. Naftali heeft zoals gewoonlijk 2 keer gependeld om de rest van de kinderen te vervoeren.Het duurde lang, zoals gewoonlijk, maar ook de kleinsten vonden het erg leuk. Cliff, de jongste pendelde tussen de nevendienst en de kerk. Een druk mannetje dat alles wil zien en meemaken. Hij is gek op Bas. Hij viel dan ook op zijn schoot in slaap. Hij heeft daar heerlijk geslapen. Later nog bij mij op schoot en bij de viering van het avondmaal zijn Bas en huismoeder Rose maar eerst naar voren gegaan en daarna ik. We hadden een leuke dag, maar waren 's middags wel total loss. Maandag gestart met het opknappen van Naftali's auto. Het was net een pinkpanter met pokken. We hebben daar nu 2 dagen aan geplamuurd, geschuurd en geverfd. Hopelijk morgen de definitieve laag en daarna de coating. Tussendoor zijn we naar de stad geweest voor een nieuwe waterkoker, onmisbaar hier, en frisdrank, chips, etc. voor het feestje donderdag. We combineren het met het feestje voor de graduation van Waithaka. We starten om een uur of 11 met het feestje van John en Diana en om een uur of 3 sluit Waithaka's gezelschap aan. Oh ja, heb ook Ruebens en Daniels moeder ontmoet. Wel apart. Rueben lijkt sprekend op haar. Ze zijn nu een paar dagen bij haar in Nairobi. Ze wilden dat graag, maar vonden het ook lastig om weg te gaan nu wij er waren. Rueben omhelsde me of hij me niet los wilde laten. Och germ.... lastig voor deze kinderen. Ze missen hun moeder, en als ze daar zijn willen ze terug naar Shade. Rueben en Daniel zijn de jongste van 7. Alleenstaande moeder in de slums van Nairobi.... moeilijk, ook voor haar. Goed om de familiebanden te onderhouden, waar mogelijk. Ik heb hen beloofd dat we zouden wachten met het uitpakken van de cadeautjes, tot zij terug zijn. Wel, al weer 9 uur, nog even met Rose kletsen en dan mijn mandje in. Morgenochtend weer om 8 uur op appel voor de Toyota Yaris. Wordt gervolgd! Groet van ons allebei aan iedereen.

PS Rose en Ann zijn tamelijk weg van Bas.... doet me realiseren dat ik een geluksvogel ben, zeker als je vergelijkt met veel situaties hier!

  • 09 December 2014 - 20:46

    Nel:

    Heerlijk om te lezen, strakke planning zoals altijd

  • 10 December 2014 - 09:54

    Birgitte:

    Zijn we niet allemaal tamelijk weg van Bas? Klinkt allemaal weer vol maar mooi! Geniet samen!

    Enne... Geweldige reactie hierboven mij ook, i love google translate! Ik wil scheren met je mee!!!!!

  • 10 December 2014 - 11:24

    Dina:

    @birgitte ja, het werkwoord scheren met iemand staat volgend jaar in de nieuwe Dikke Van Dale... als woord van het jaar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 111692

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: