What a day yesterday... (lang verhaal) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu What a day yesterday... (lang verhaal) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

What a day yesterday... (lang verhaal)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dina

05 Juni 2007 | Kenia, Thika

Hallo allemaal,

dank voor al jullie lieve berichtjes op de site. Ik lees ze allemaal, maar kan niet individueel reageren. Deze pc is zoooo langzaam, maar ben blij dat het zo kan. Zelfs internetbankieren werkt hier gewoon.... dus familie thuis: niet teveel geld uitgeven; ik houd het in de gaten. Gisteren de dag van m'n leven gehad. Ik begon niet zo happy met buikkramp en wat diarree, maar gelukkig na gisterochtend geen last meer gehad. Om 5 uur op (hoeft niet iedere dag). Het loopt hier dan als een geoliede machine. Kinderen gaan douchen, aankleden en ieder voert zijn eigen taak uit zonder vragen of morren. Even half 6 smeren we dan 6 broden; 2 op elkaar met of dun jam of boter erop. De schalen worden op tafel gezet en de oudste kinderen verdelen met uiterste nauwkeurigheid het brood. De kleintjes staan gewoon mee op, maar gaan later nog terug naar bed. Om 06.30 ga je de kinderen lopend wegbrengen naar school. Dan gaat iedereen nog even een uurtje liggen. Tijdens het ontbijt had ik al besloten dat ik niet naar KOP zou gaan (Kiandutu outreach project-schooltje voor kinderen uit de slums-voedselproject) Marije is in mijn plaatst gegaan. Ik ga nu woensdag met de boda boda...(soort fietstaxi die als een idioot door de stad rijden)(ik hoor jullie denken en lachen...) Ben toen met nelson gaan praten over aankoop land en voor ik het wist waren we onderweg naar de constructionsite van CRC. Ik had geen idee hoe lang en hoe we gingen. had gelukkig water en m'n zonnebril mee.. (en natuurlijk mijn camera's. We gingen met de matatu. De tweede kreeg en lekke band en toen gingen we het laatste stuk lopen. Dat was geweldig. Iedereen kent nelson en dan zie je veel meer van Kenia. Een boerderijtje, stalletje, geiten. Had mijn fototoestel bij me en vertelde nelson dat Bas daar altijd zo blij mee is: Do you know how much time this photograph costed...? Toen we bij de nieuwbouw waren kwam de eigenaar van een van de stukken grond bij CRC ook(nelson had hem kennelijk gebeld) Een ander stuk bleek al verkocht. En de eigenaar van het stuk achter het gebouw die ook opgetrommeld werd wilde niet verkopen. Ik vond het geweldig om die gesprekken/onderhandelingen in swahili onder een boom in kenia aan te horen. De landbouwgrond verder weg van CRC is goedkoper, maar ik vond het wel erg belangrijk dat er meer ruimte direct bij CRC kwam (voor de kinderen. het huidige terrein zal na bouw van kantoor en vrijwilligersruimte erg klein zijn). Bovendien was het de laatste mogelijkheid om te kunnen kopen bij CRC en goede landbouwgrond en een reeds afgebakend terrein (anders kost dat ook nog weer 1000 eur). We reden vervolgens naar een plek waar de eigenaar van het grootste dure stuk inmiddels was en hebben daar in zijn 'kantoor' de grond gekocht. Voor 700000 Ken. shilling. dat is ergens tussen de 7 en 8000 eur. ben gelijk door het grootste deel van mijn geld heen, maar een prima investering voor de toekomst! Nelson en Naftali (directievoorzitter, die ook gekomen was) hadden dit liever dan mijn bijdrage in de bouw. Dat kan immers met kleinere bijdragen ook gerealiseerd worden. Nu niet toehappen geeft wellicht gemiste kansen. Met z'n drieen in de truck van Naftali terug naar CRC... Wat een geweldige enerverende dag.... Ik heb ervan genoten en realiseerde me dat mijn resultaatgerichtheid ook hier in Kenia botviert... Alle sponsoren kunnen zich binnenkort dus fictief eigenaar noemen van een stukje grond in Afrika. Gelukkig houd ik nog wel wat geld over om wat andere projecten te steunen. Tot zover, vandaag een rustig dagje met de kinderen.

Dikke kus,

Dina

  • 05 Juni 2007 - 11:48

    Familie Kooijman:

    Hoi Dina,

    we zouden graag even over je schouder mee willen kijken, wat een ervaringen!!
    Een stuk grond kopen tussen de bedrijven door en dan weer gewoon business as usual...

    We kijken uit naar je volgende bericht.

    Dikke knuffels vanuit Klundert.

  • 05 Juni 2007 - 11:48

    Familie Kooijman:

    Hoi Dina,

    we zouden graag even over je schouder mee willen kijken, wat een ervaringen!!
    Een stuk grond kopen tussen de bedrijven door en dan weer gewoon business as usual...

    We kijken uit naar je volgende bericht.

    Dikke knuffels vanuit Klundert.

  • 05 Juni 2007 - 11:49

    Fietje:

    gewldig allemaal dat alles goed gaatveel succes verder liefs van ons

  • 05 Juni 2007 - 14:54

    Dick:

    Wat een gek idee dat jij daar zit, daar waar het gras zoveel beter zal drogen tot hooi. Gisteravond met Bas bijenkasten opgehaald van het koolzaad en weer ff lekker bij-geklets met de buurman die zegt je de reis te gunnen maar je o-zo mist. Je schrijft heel boeiend buurvrouw! We volgen je op de voet.

  • 05 Juni 2007 - 15:45

    Het Thuisfront :

    Hallo,

    We staan hier met z'n allen (Oma, Papa, Tom en ik) bij de computer en volgens Pa en oma moest er een berichtje terug worden gestuurd dus bij deze:

    Oma is gisteren naar Utrecht geweest en alles was goed. Morgen gaat ze een dagje uit met de bejaarden,van half 9 smorgens tot half 9 savonds. Waarheen is nog een verassing. Ze heeft je mailtjes op de Dagopvang laten lezen (aan de leiding)Ze vonden het allemaal hartstikke leuk. Het is prachtig weer hier en het blijft zondag ook mooi, dus we kunnen buiten zitten met de verjaardag. Ze hoop dat alles goed gaat en blijft natuurlijk de site enz. volgen. Dikke kus van je moeder! (en vanavond eet ze een broodje mee haha)

    Met Bas gaat ook alles goed, hij is nu aan 't koken, hij heeft verder even niet zoveel te vertellen. Naja, de maaier is "achter de trekker uit gekukeld" maar dat hoef je natuurlijk niet te weten hahahahahahahaha

    Tom eet vanavond ook thuis, en gaat zondag met Ralf foto's maken. we zullen wel even een leuke doorsturen op de mail zodat je het kan zien.

    Ik ben nu ook even thuis maar ga zo in tricht eten want daar werd lasagna gemaakt, en ja dan weet je het wel.....
    Verder heb je alles wel een beetje gehoord via de mail, ik ben druk met mijn auto theorie en met mijn sportverzorging praktijkexamen en daar houd 't wel een beetje op denk ik.

    Je hoort het wel, we hebben het allemaal alweer druk genoeg dus het leventje gaat wel een beetje door zo.

    We missen je allemaal natuurlijk heel erg maar gunnen je deze belevenissen ook heel erg.

    dikke kus en knuffel van je thuisfront

  • 05 Juni 2007 - 19:26

    Ria:

    Je voelt je wel thuis tussen die inlanders daar, in die fietstaxi wil ik je inderdaad wel zien crossen.Je hebt al goede zaken gedaan lees ik,fantastisch.
    Veel plezier verder met je ontdekkingsreis.
    Hartelijke Groetjes
    vanuit Zaandam.

  • 05 Juni 2007 - 19:38

    Ineke:

    Hartstikke goed allemaal. Het is heel leuk om het allemaal te volgen op deze manier. Ik loop nu vaker naar de computer dan eerst, zo benieuwd ben ik. GR. Ineke

  • 05 Juni 2007 - 20:33

    Erika:

    Dina wat leuk dat dit stuk grond is gekocht. We komen het zaterdag bekijken.

    Theo en Erika

  • 05 Juni 2007 - 20:49

    Fam Kroon:

    hallo dina
    iedere dag weer nieuwsgierig naar je verhalen. top dat stuk grond al gekocht. geniet en succes gr van ons

  • 06 Juni 2007 - 07:48

    Sacha:

    Geweldig Dina, dat we zo snel meekrijgen wat je allemaal meemaakt. Jammergenoeg loop ik steeds een dag achter (fijn zo'n spamfilter). En dan nu al het stuk grond gekocht.
    Wat gaat dat 's morgens mooi, zoals je het beschrijft. Kan me voorstellen dat je geniet.
    Ben benieuwd naar je volgende ervaringen.

    lieve groet, Sacha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 111746

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: