Bericht voor Carlo en Christiaan+belangstellenden - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Bericht voor Carlo en Christiaan+belangstellenden - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Bericht voor Carlo en Christiaan+belangstellenden

Door: DIna

Blijf op de hoogte en volg Dina

18 Juni 2007 | Kenia, Thika

Hoi Christiaan en Carlo en natuurlijk alle anderen die dit bericht lezen. Vandaag hebben we actie ondernomen om jullie geld te besteden. Er worden 4 tafels gemaakt waarvan er op 1 komt te staan Donated bij Christiaan, op 1 Donated bij Carlo en op 1 Remembering Wouter. (Papa en mama zullen jullie wel vertellen wie/waarom dat is) Een ander bankje wordt betaald door de andere vrijwilliger. We hebben ook 25 gekleurde kinderkuipstoeltjes gekocht voor bij de tafels. 12 zijn er van jullie geld betaald. Super! Wat zullen de kinderen daar blij mee zijn. Ze zitten sowieso bijna nooit op een stoel, laat staan zo'n mooie gekleurde! Er komt ook nog een nieuw bureautje en stoel voor de juf. Gaan we even kijken hoe we dat financieel gaan verdelen. Daarna hebben we volgens jullie wens ook nog wat speelgoed gekocht. Heb er een foto van gemaakt, maar heb het kabeltje vergeten, dus kan hem niet op de site zetten. Komt dit weekend wel. Jullie hebben voor alle kinderen een speelgoed mobiele telefoon gekocht (zijn ze gek op), voor allemaal een springtouw, een behoorlijke hoeveelheid autootjes en 2 ballen. Een grote en een kleinere. Ook heb ik een wereldbol gekocht, zodat ze kunnen zien waar nederland ligt. Ze hebben wel een kaart, maar zo'n bol geeft toch een ander beeld. Ga niet alles gelijk uitdelen, maar zal in ieder geval foto's maken. Heb vanmorgen de kleintjes jullie foto's laten zien. Vinden ze geweldig. Vanmiddag zijn we op stap geweest met een juf van de special unit van de school. Hebben voedselvoorraad gekocht voor 2 gezinnen die dit echt heeeel hard nodig hebben (met gehandicapte kinderen/ouders met 8 kinderen en zelf verstandelijke beperking). Voor 100 eur eten ze resp. 2 en 1 maand(en).Goed om te doen en leuk om kennis te maken met de juf. Angelique: ik vertrek de 30e. De hoofdmeester was er vanmorgen niet dus ga hem nu morgen het geld brengen. Morgen gaan we naar een masai markt in Nairobi. (ja, voor souvenirs...) en woensdag tm vrijdag op safari, Het volgende bericht zal dus wel zaterdag worden.

En Dimitri: je moet toch eens vragen aan Marije wat ze met die Charles heeft... (ik houd het goed in de gaten hoor:-)
Groetjes en dank voor jullie reacties,

Dina

• 18 Juni 2007 - 13:43

EVA:

SUPER! toch wel een raar idee dat je daar zoveel meer kan kopen van dat geld dan je hier misschien zou kunnen... hmmm die souvenirs spreken ons hier wel aan haha...

tok toe joe leeter

kusjah

by the way, 't onweert hier echt hard en t is pokke weer dus enjoy daar where de sun is shining..

enne... vanaf nu is mijn kans om de poll te winnen natuurlijk voorbij, je hebt mijn verwachting van 2 weken overtroffen haha...

ciao

• 18 Juni 2007 - 14:45

Fietje:

hoi Dina

Heel leuk voor C en C.dat je er dat allemaal voor gekocht heb,
    net wat Eva zegt,je kan je niet voorstellen,geweldig allemaal,
    Veel plezier op safari,

Tot het volgend bericht Liefs van ons

• 18 Juni 2007 - 15:09

.... :

0w0w, in nederland maar klagen dat kinderen de gordel om moeten maar o wee als de kat van huis is.......

• 18 Juni 2007 - 16:30

Ellen Angelino:

Hoi Dina,

Wat geweldig dat je het geld van Carlo en Christiaan zo goed kan besteden!

Groeten,
    Ellen

• 18 Juni 2007 - 16:45

Ria:

Zo de jongens hebben heel wat bij elkaar verzamelt met hun lege flessen,zoveel nuttige en ook nog speelspullen voor de kids.Geweldig.
    Succes op je olifanten tocht, wat zal enger zijn op de olifant of de fietstaxi.
    De uitslag krijgen we vast nog te horen.
    Dikke knuffel, veel liefs en geniet van al wat je ziet.

• 18 Juni 2007 - 16:48

Ria:

even een toegift, die speel spullen zijn ook belangrijk, want zoveel zullen ze daar niet van hebben. Bij nalezen vond ik het er niet zo lekker staan.

• 18 Juni 2007 - 18:26

Christiaan En Carlo:

Hoi Dina,

wij zijn heeeeeeeel blij dat je zoveel spullen hebt kunnen kopen, we zijn trots op je. We hopen dat de kinderen er heel veel plezier van kunnen hebben.
    We vragen ons wel af hoeveel kinderen er aan 1 schoolbank kunnen zitten?

Morgen neem ik (Christiaan) jouw verhaal mee naar school om aan de juf en de andere kinderen te vertellen wat je met "een beetje" geld allemaal kan doen. Carlo staat ook te popelen om het in zijn klas rond te bazuinen.....

We wensen je nog een prachtige tijd toe en denken veel aan je.

Dikke knuffels uit Klundert.

• 18 Juni 2007 - 18:26

Christiaan En Carlo:

Hoi Dina,

We vragen ons wel af hoeveel kinderen er aan 1 schoolbank kunnen zitten?

We wensen je nog een prachtige tijd toe en denken veel aan je.

Dikke knuffels uit Klundert.

• 18 Juni 2007 - 18:58

Aline:

ha Dina, indrukwekkend wat je allemaal met geld kunt doen! En beschamend tegelijk (voor ons). Het is maar goed dat jij een groot, warm hart hebt, want er moet veel in, zo te lezen. Geniet ervan. heb het goed.

• 18 Juni 2007 - 20:26

Grada:

Hoi hoi Dina,

Vanavond is een uurtje gaan zitten om al jou verslagen te lezen (en al de prachtige foto's natuurlijk),op het werk was het steeds een stukje tussen de bedrijven door. Ik ben heel erg onder de indruk en je bent daar helemaal op je plaats. Geweldig wat je in zo'n korte periode kan bereiken met het geld wat je hier hebt verzameld. Het ga je goed en ik blijf je zeker volgen.

Groetjes Grada

• 19 Juni 2007 - 11:43

Dagverzorging Gelder:

hallo dina!! even een groet uit g,malsen van de dagverzorgingsgroep van dinsdag 19 juni.
    wij hebben genoten van de foto,s en de verhalen. ook alles wat je moeder verteld over die geweldige reis heeft de interesse van ons allemaal.
    geweldig wat je doet en meemaakt, dit moet onvergetelijk zijn voor je!
    nog een hele goede tijd gewenst daar en wij blijven op de hoogte! hartelijke gro
    eten uit geldermalsen!!!

riekie , pytsje, betsie, en natuurlijk een dikke kus van je moeder!!!!!!!!!!!11

• 19 Juni 2007 - 16:27

Riena En Carl:

Fijn dat het is gelukt om het (statie)geld zo goed, en ook zo passend bij 'de schenkers', te besteden.

• 19 Juni 2007 - 19:16

Nel:

je wil straks geen peugeot meer maar jeep met open bak of toch die olifant??? gr van ons

• 20 Juni 2007 - 14:03

Judith:

Hoi Dina,
    De verhuizing is achter de rug en eens even de tijd genomen om al je verhalen te lezen. Geweldig! Volgens mij ben je daar helemaal in je element. Geniet van alle mooie dingen en momenten daar in Kenia. Het ga je goed.

• 20 Juni 2007 - 14:17

Joke:

Hoi Dina,
    Heel indrukwekkend je verslagen en je foto's. Wat geweldig wat je daar voor de mensen kan doen en wat je ze allemaal kan schenken.We blijven je volgen.
    Denk aan 't maximale gewicht van je bagage bij het kopen van de souvenirs (ik spreek uit ervaring).
    Veel plezier tijdens je safari.

Groeten
    Joke

• 20 Juni 2007 - 14:48

Wilma Vos:

Hallo Dina,
    Lees regelmatig jouw mail.Een hele ervaring als je alles zo leest. gr wilma

• 20 Juni 2007 - 19:02

Fam. Van Santen:

Wij lezen regelmatig je mail. Fijn dat je het goed naar je zin hebt en zoveel goeds met het geld kunt doen. Veel plezier op safari.

Groeten uit Waardenburg en omstreken.

• 20 Juni 2007 - 19:56

Corry:

Hee Dina,
    Pfff, ik liep een stuk achter met lezen...Ben nu weer bij. Hartstikke indrukwekkend allemaal. Hoop dat je het zelf ook allemaal goed kunt verwerken. Wat vliegt de tijd. Probeer er vooral ook van te genieten (maar volgens mij doe je dat ook wel). Heb nog een mooie tijd daar.

Gr. Corry

• 26 Juni 2007 - 06:49

Sacha:

Hij zou het prachtig gevonden hebben, dat durf ik nu wel te zeggen.
    Een stukje om weer verder mee te gaan.
    Dank je wel voor de zorgvuldigheid waarmee je hier mee omgegaan bent.
    Terwijl ik dit schrif valt mijn blik op de foto. Hoe treffend!
    lieve groet, Sacha.