Hier Thika Kenia.. - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Hier Thika Kenia.. - Reisverslag uit Thika, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Hier Thika Kenia..

Door: DIna

Blijf op de hoogte en volg Dina

14 Juni 2007 | Kenia, Thika

Hoi, wederom dank voor jullie reacties! erg leuk om te lezen hier en geweldig dat jullie zo meeleven. Ondanks dat ik mijn familie natuurlijk erg mis heb ik hier de tijd van m'n leven. Het is helemaal zoals ik verwacht had. Ben wel blij dat ik goed voorbereid was...
Even een rectificatie op een stukje over de gift en kleding van het duitse echtpaar. Blijkt dat een exvrijwilliger hen in contact gebracht had met vrijwilliger Miranda. Dus wat hen betreft geen kwade opzet, maar het maakt je wel bewust van het effect onze acties/handelingen/gedrag. Vervelend, maar gebeurt. Wat staat is dat zij enthousiast waren over CRC en de moeite genomen hebben de kleding en donatie zelf te brengen. Gisteravond met Marije uit eten geweest in Blue Post hotel. Soep, een pizza, fruit toe en 2 drankjes voor 2 personen voor 16 eur. Kom daar in nederland maar eens om. Was leuk en gezellig! Vanmorgen naar een weeshuis voor babys geweest (Happy life). Kindjes die achtergelaten zijn in het ziekenhuis of achtergelaten op straat. Triest, maar gelukkig worden ze daar goed verzorgd en meestal geadopteerd (meest in Kenia). We kwamen niet echt gelegen hadden we de indruk. Wel heel lief die kleintjes. Daarna naar een huis waar kinderen di hiv positief zijn of aids hebben worden grootgebracht. Destijds is het huis opgezet om kinderen een goede tijd te geven tot moment van overlijden. Nu er goede medicatie is, zijn ze veel meer gericht op het zorgen voor goed onderwijs/een goede toekomst voor de kinderen. (leeftijd 3/24 jaar). Het huis is opgericht door een pater en in 1992 zijn ze gestart met 3 kinderen. Nu dacht ik 240 in het huis en verder geven ze zorg aan 2400! kinderen in de regio (ondersteuning met voedsel en medicatie in thuissituatie)Het voelde daar als een warm bad en de kinderen ervaren dat denk ik ook zo als je hn snoetjes zag. Ze hebben prachtig voor ons gezongen! Ik was zeer onder de indruk...
Vanmiddag waren de kinderen vrij. Morgen ook, vandaar nu maar weer en berichtje, want morgen en zaterdag gaat het er niet van komen. Morgen gaan we waarschijnlijk vervolgstappen ondernemen ivm de grond (advocaat. Zaterdag is de dag van an africa child en gaan we ook ergens heen. En natuurlijk is het dan ook de dag van een Nederlands kind dat dan echt volwassen zou moeten zijn :-)(Tom wordt 21!)
Ga nu foto's plaatsen,
Groet, DIna

  • 14 Juni 2007 - 14:14

    Bas:

    hoy-dina-de.eerste
    antwoord-van-je-man-die-zeker-met-je
    meeleefd-ik-heb-net-de-foto-by-het-eten
    gezien-wat-een-fantastiese-vrouwen
    totziens-groeten
    \\\\\\\\\\\\\\\\\je-liefste---bas

  • 14 Juni 2007 - 14:36

    Riena:

    Als armoede een gezicht krijgt..... kippenvellen!!!
    Bas; jij bent snel. Net nog aan de telefoon en nu plaats je al een reactie.

  • 14 Juni 2007 - 14:48

    Ralf :

    Wat voel ik me toch verwendt.... als ik dit allemaal zo lees... Tom heeft me een boek gegeven over 28 personelijk verhalen uit afrika die Aids hebben, denk dat jij da ok wel een mooi boek vindt.

  • 14 Juni 2007 - 16:00

    Suzanne Van Ingen:

    Wat geweldig om dit allemaal te kunnen lezen. Je hebt al zoveel mooie en goede dingen gedaan in die 2 korte weken dat je er nu bent. En ik hoop dat je nog vele mooie en goede dingen kunt gaan doen en beleven. Ik geniet echt van elk stukje dat ik lees.
    Geniet van je droom nu je er bent!!

    Liefs Suzanne

  • 14 Juni 2007 - 17:05

    Ria:

    Zo we zien, zijn de boeren van toen, de internetters van nu.
    Wat een snelle jelle.Onze Bas
    Jij daar in dat zonnige Kenia, Wij hebben bijna de boot voor de deur liggen vanwege alle regen hier.Kunnen we niet wat water richting jullie daar sturen, ze kunnen daar best nog wat gefasseerd regenwater gebruiken.
    Gelukkig dat je er geniet, ook al mis sommige mensen uit Nederland.Verder alles rustig hier in het Zaanse.
    Geniet lekker verder.
    Groetjes vanuit Zaandam
    van allemaal.


  • 14 Juni 2007 - 17:56

    Ineke:

    Wat een belevenissen allemaal en een indrukken!! Heb je wel tijd om alles te relativeren?? Hier de vlag in top met een grote rommeltas eraan! Yes !!!
    N.B. Erg mooie foto's trouwens.

  • 14 Juni 2007 - 19:55

    Arno Van Doesburg:

    Hallo tante Dina,

    Ik zie dat je je niet hoeft te vervelen daar in Kenia. Als je deze dingen leest en de foto's bekijkt dan kunnen wij nog heeeeeeeeeel was missen met z'n allen. Hier is ook alles goed en we houden Ome Bas in de gaten. Geniet er lekker van, want voor je het weet is het weer voorbij.

    Groetjes Arno van Doesburg en de rest

  • 14 Juni 2007 - 19:56

    Fred Kamphorst:

    Dina
    Vanavond begonnen met jouw belevenissen te lezen. Ik ben echt onder de indruk. Dat je met zo weinig zoveel kunt doen. Hulp investeren in onderwijs geeft mensen toekomstkansen.Op deze manier hebben ze op termijn onze hulp niet meer nodig. Maar voor het zover is zijn er nog vele Dina's en dollars nodig.

    met veel bewondering
    Fred

  • 15 Juni 2007 - 06:37

    Dick:

    Kun je nog wat foto's maken van keukens. We zijn op zoek iets wat beter past bij onze inrichting! :)

  • 15 Juni 2007 - 07:30

    Ans Vleugel:

    Hallo Dina
    Wat is dit een GEWELDIGE ervaring voor je om zo een maand in Afrika te verblijven!
    Verder heb ik bewondering voor je hoe voortvarend je de zaken daar aanpakt. Leuk om de avonturen mee te lezen,maar blijf ook zelf genieten....
    Ik zou nu best vlieg willen zijn.
    Groetjes Ans

  • 15 Juni 2007 - 09:47

    Dina:

    Geen tijd voor een berichtje. Moet m'n safari regelen. Als het geod is woensdag, don- en vrijdag op safari naar Masai Mara. slaapen in tenten in de wildernis....(bewaakt door masaimannen! :-) Ysja en Kirsty gefeliciteerd. Ad en Fietje ook! Ga nu gauw verder..
    We moeten met de kids gaan vieren dat we het land vanmorgen definitief hebben gekocht! Limonade met cakejes! En dan gaan we kettingen maken. Groet en leuk dat zovelen mijn site bezoeken en support geven. Ik vermaak me hier best. Mijn lage behoefte aan structuur komt me hier prima van pas :-) pole pole, Dina

  • 15 Juni 2007 - 13:29

    Sia:

    Ha Dina,jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien voor je vertrok.Heb je ervaringen tot nu toe gelezen en de prachtige foto,s bekeken.Dit is wel helemaal je ding,wat een indrukken!Je dochter is hier een dagdeel geweest,leuk!Heb het goed,je bent in m,n gedachten.Ik mail,liefs sia.

  • 15 Juni 2007 - 14:40

    Nel:

    Oke de grond definitief gekocht wat een goeie actie. de tijd vliegt want er zijn al bijna weer twee weken om je belevenissen zijn indrukwekkend en je verteld het of we zo mee kunnen kijken. geniet van al het goede dat je daar doet en gr van ons allemaal

  • 15 Juni 2007 - 18:42

    Andere Ineke:

    Ik heb vandaag pas voor het eerst je site bezocht. (Sorry, ik vergat het steeds!) Zoals je schrijft en de prachtige foto's: genieten op afstand! Ik herken veel van de verhalen en foto's van Jiska, maar lees toch ook veel zaken uit een ander gezichtsveld. Wat fijn dat zoveel mensen enthousiast hebben gereageerd en je zoveel geld voor het project mee hebt kunnen nemen. Fantastisch en zeer waardevol!
    Van Harte Gefeliciteerd met Tom! Gelukkig heb je daar een ander feestje te vieren, dan voelt het wat minder 'kaal'.
    Ik verwacht, dat jij je daar als een vis in het water voelt met zoveel kinderen, die genieten van de aandacht, en alle activiteiten, die jullie dagelijks te doen hebben. Heel veel plezier! Je site staat nu bij mijn favorieten, dus dat wordt (bijna) dagelijks meegenieten op afstand!
    Groetjes! Ineke Verheul.

  • 16 Juni 2007 - 07:54

    Hanneke:

    Tom 21! gefeliciteerd van hieruit. groeten uit Krommenie, Hanneke en Joost

  • 16 Juni 2007 - 15:54

    Fietje:

    hoi dina gefeliciteerd met tom .van morgen op de koffie geweest. hartelijk bedankt voor de bloemen . ik wist niet wat ik zag,was er stil van echt een grote verassing. wij wensen je veel plezier op safari. en horen wel hoe het geweest is want vertelen kun je wel, heel leuk allemaal. groet en liefs van ons

  • 16 Juni 2007 - 20:36

    Annerie:

    Net een aantal van je verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat een indrukken!!

  • 17 Juni 2007 - 01:12

    Linda Versteegh:

    Hoi Dina,
    Ik heb vorige week op de verjaardag van oma al verschillende van je verhalen gelezen! Ik zit nu op mijn werk te wachten op uitslagen van een patient dus heb even tijd om weer verder te lezen.
    Mooie verhalen zeg! Maar nog wel een beetje Nederlands hoor dat je het zo druk heb!
    Succes met alles en blijf je volgen
    Groejes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 111749

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: