Hoe is het mogelijk.....? - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Hoe is het mogelijk.....? - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Hoe is het mogelijk.....?

Blijf op de hoogte en volg Dina

14 November 2013 | Kenia, Kiganjo

Lieve mensen,

Wanneer ik dit bericht schrijf ben ik weer thuis in Nederland, nadat ik mijn 2e thuis in Kenia weer achter mij heb moeten laten. Nu echter met de gedachte dat ik snel weer terug ben. Fijn om weer thuis te zijn, te genieten van een ruimhartig warme douche, de hond, je gezin. En toch ook met een beetje weemoed, omdat ik nog niet klaar was met alles wat ik wilde doen, al denk ik dat dat me nooit zal lukken. Het is immers nooit af.
De laatste dag was wederom gevuld. De nieuwe kast voor de boeken en speelgoed is in gebruik genomen. De andere twee volgen (store). 's Morgens mijn spullen gesorteerd: wat laat ik in Kenia en wat neem ik mee... Weinig dus, al had ik wel het probleem dat 1 koffer volledig leeg was en 1 koffer maar een kleine hoeveelheid kleding bevatte. Gelukkig had Naftali nog een aantal manden die ik mee kon nemen voor de verkoop (zie later facebook). Toen zat er tenminste nog wat in. Samen met Debby nog wat kleding gewassen (zij de echt vuile was en ik het handwasje:-), zodat alles wat ik achterliet in ieder geval schoon is. In januari kan ik dan mooi heel veel spullen en kleding voor Shade meenemen. Rond het middaguur met de motorbike naar town. Inchecken, berichten plaatsen (wat naar later bleek niet gelukt was) en nog wat chips kopen voor mijn 'afscheid'. Juliana zou zorgen dat er yogi gehaald werd. Toen langs college, zodat Naftali nog een paar bestanden op zijn 'nieuwe' laptop kon zetten. Een laptop waar hij zo blij mee is (nadat de vorige was gestolen)! Ook in Shade is er nu een laptop beschikbaar. Blij mee. Vervolgens met de matatu naar Shade. Nog even met Juliana gezeten om haar te helpen met het excel format. Of ik nog niet een paar dagen kon blijven om nog meer te leren... Helaas, volgende keer, of per mail.
Daarna een ontspannen 'afscheid', met heel veel mooie woorden en bakjes chips waar de kids van genoten. Een mooie tekening, een kaart, cadeautjes, een brief. Zoveel waardering, terwijl we het toch echt met z'n allen doen en dit alleen kan dankkzij al die mensen die ons gesteund hebben en dit nog steeds doen. Het mooiste compliment dat we de afgelopen tijd hebben gekregen kwam van Naftali's broer David. Hij bezocht Shade weer en doneerde daarbij een grote hoeveelheid voedsel. Toen hij binnenkwam zag hij een aantal meiden die bezig waren met taken en hij dacht dat zij bij Shade werkten. En hoe lang hij ook wachtte, de 'needy children' die hij in 2010 bij een eerder bezoek had gezien, waren kwamen niet tevoorschijn. In plaats daarvan zag hij gezonde, levenslustige kinderen en jongeren die niets weg hadden van de kids die hij daar verwachtte te vinden. Ons doel is dus bereikt: Kinderen een veilige plek geven zodat zij zich kunnen ontwikkelen...
Wat een voldoening geeft dit als je daar dan bent en om je heen kijkt. Maar we zijn er natuurlijk nog niet. We willen deze kinderen immers begeleiden naar volwassenheid. Help je ons hierbij mee? Het rekeningnummer van de St Shade Children Foundation Nederland is 1335.57065. Rond half 7 vertrokken we richting vliegveld waar alles vlot verliep. Een big hug, een zwaai en weg...
Maar met de gedachte hoe het toch mogelijk is dat het we weer zo'n geweldige tijd hebben gehad. Iedere keer verwacht je dat het wel eens minder kan zijn, tegen kan vallen. Maar niets daarvan. Natuurlijk zijn er vervelende en verdrietige zaken. Word je geconfronteerd met schrijnende situaties. Maar de voldoening, de warmte en het enthousiasme maken dat ik ook dit keer terugkijk op een geweldige tijd. I'm blessed to be a member of Shade family!


  • 14 November 2013 - 08:06

    Erika De Wildt:

    Bedankt voor al je mooie verhalen. Ik hoop je gauw weer te zien.

  • 14 November 2013 - 18:05

    Ria Gijssen:

    Weer genieten, ver weg maar toch zo "dichtbij"
    Gr Ria

  • 16 November 2013 - 13:04

    Monique De Winter:

    Bedankt voor je verslagen. Af en toe zorgden ze voor kippenvelmomenten. Zo mooi om te lezen wat jullie allemaal al bereikt hebben voor deze kinderen. Goed te horen dat er hoop gloort voor David en Francis. David was ons sponsorkindje bij CRC. Renate had een speciale band met hem en daardoor wij ook natuurlijk. We horen wel hoe het verder afloopt.

Tags: Shade, sponsor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 111775

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: