Wat deed ik ook alweer allemaal - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Wat deed ik ook alweer allemaal - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Wat deed ik ook alweer allemaal

Blijf op de hoogte en volg Dina

12 November 2013 | Kenia, Kiganjo

(bericht eerder geplaatst op maandag, maar helaas niet goed opgeslagen)

Wow, als ik dit schrijf is het zondagavond half negen en zitten we een soort van Idols te kijken. Gezellig. De uren tellen af en ik heb nog zoveel te doen…. Maar eerst terug naar dinsdag en proberen aan te sluiten op mijn laatste bericht, toen ik terugkwam uit de slums van Kiandutu.

’s Avonds heb ik een aantal pullovers gerepareerd. Had ik al verteld dat er nieuwe uniformen besteld zijn, zo ook voor alle kids een paraplu en nieuwe sokken. Waar nodig worden nog nieuwe schoenen en rubber laarzen besteld. Geweldig bedankt alle sponsors!
Ook voor nieuwe muskietennetten wordt gezorgd. Voorlopig op voorraad, maar op dit moment kunnen we die via de health office inkopen voor ongeveer 2 eur ipv 6 eur normaal. Mooi!

De volgende dag weer een druk programma. Eerst naar Umoja Project met Waithaka op de motorbike. Waithaka werd zo’n beetje geplet in de midden Onderweg hebben we nog even limonadesiroop, koekjes en pepermunt gehaald bij Leestar supermarket. Ik maakte nog een pijnlijke fout: ik had voor alle kinderen een ballon mee.. dacht ik. Ik had echter 50 ballonnen, 30 voor Umoja en 20 voor Shade. Heb ik toch de verkeerde stapel meegenomen.. , dus hadden 10 kinderen geen ballon. Balen. Toen ik de kleine Disney notitiebloks uit ging delen leidde dat dan ook tot bijna agressief gedrang van deze kleuters. Ze waren natuurlijk zo bang dat ik ook ditmaal te weinig had meegenomen. Gelukkig was dit niet het geval. Maandag zal Waithaka voor de 10 nog een ballon meenemen, maar echt goedmaken kun je zo’n moment natuurlijk niet. Ook niet door ze 2 pepermunten te geven. Het was erg leuk om er weer te zijn. De sfeer is er goed en iedereen is altijd zo welkom.

Daarna naar de stad. Waithaka reed ook weer mee (op de motorbike, want hij moest naar school. Vervolgens bij Tuskys boodschappen gedaan. Een nieuwe (extra) oplaadbare ledlamp, omdat Moses de watchman er ook een gebruikt. En ik wil perse niet dat er bij uitval van de electriciteit kaarsen meegaan naar de slaapkamer. Voor een tientje heb je een goede lamp..
Verder boodschappen gedaan voor vrijdag en zaterdag. Dan ga ik met Naftali zijn tante bezoeken in Nyahururu… (het heeft even geduurd, maar nu kan ik de naam onthouden). Vruchtensap, broodbeleg, plastic bekers, etc. Daarna kort met Naftali geluncht en toen naar een ‘crusade’ van zijn kerk, die tegenover Mathai supermarket werd gehouden. Het zingen en dansen (van de jongeren) was erg leuk om te zien. Zo’n swingende grote groep kenianen (publiek) werkt aanstekelijk. Ook een christelijke afdeling van de politie werkte mee. Zij dragen ook bij aan een stukje voorlichting over drugsgebruik, etc. Niet alles sprak mij aan, maar een prachtig moment was toen de jongeren aan de ene kant aan het dansen waren, de 3 politieagenten in de midden aan het swingen waren en een groep straatkinderen aan de andere kant. Ook zij hadden een leuke middag op deze manier.
We zijn er nog best lang gebleven en rond half 8 was ik thuis. ’s Avonds nog met veel pijn en moeite een short van Peter gerepareerd, want dat had ik beloofd, maar mijn ogen vielen dicht…

Donderdag heb ik eerst met Julie gewerkt aan een format om de financiën beter in beeld te houden wat betreft het kasgeld en de aansluiting met inkomsten en uitgaven. Ze gaat er nu mee aan de slag. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Maandag kijken we nog even of het is gelukt tot nu toe.
Daarna om 11.15 uur richting BAT met Julie, waar Naftali ons oppikte om naar Rubiru School te gaan, waar we onze bestuursvergadering zouden starten. Halverwege zijn we verkast naar het huis van Florence. Uiteraard moest er tussendoor ook wat gegeten en gedronken worden. Gastvrijheid staat hoog in het vaandel in Kenia! Een vergadering in goede sfeer en waar veel besproken is. O.a. dat n.a.v. een signaal van Renate en Newton (ADCIC) over David en Francis (van CRC), broertjes van Ndunge, we besloten hebben hen evt. op te nemen in Shade, aangezien zij weer (gedwongen) teruggekeerd zijn naar hun oude situatie. En die is zoooo slecht. Julie en Newton zullen kijken hoe we dit aan gaan pakken, zodat de juiste procedure gevolgd wordt. Rond half 10 waren we weer in Shade. Gelukkig had ik de voorbereidingen voor onze trip al gedaan ’s morgens, anders was het wel heel laat geworden. Gepland tijdstip van vertrek 06.30 uur! Pfff…
Ik ben weer helemaal in mijn element hier.

Wordt vervolgd,
Groet aan allemaal,
Dina

  • 13 November 2013 - 16:42

    Charlotte:

    Hee Dina, bedoel je twee jongens van AFCIC? misschien ken ik ze dan wel?! Hoe heten ze?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 111980

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: