Terugblik Dina - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Terugblik Dina - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Terugblik Dina

Blijf op de hoogte en volg Dina

06 Februari 2014 | Kenia, Kiganjo

Zo dit wordt mijn laatste verslag deze ronde. Als het goed is leveren Nel en Natascha ook nog een stukje aan.

We hebben een geweldige tijd gehad met z'n drieen, met Naftali, met junior en allen die bij Shade family horen. Dat hadden we van tevoren niet zo kunnen bedenken. Wat hebben we ontzettend gelachen... waarom? Vraag het me niet, want als je het navertelt dan is het ineens niet meer leuk. Maar als er iets was dan was er ook begrip, even aandacht of juist even met rust laten, net wat er nodig was. Voor alle drie is er geen moment geweest dat we ons irriteerden aan de ander of vergelijkbaar. Dit terwijl vermoeidheid en emotie toch heel gemakkelijk daartoe kunnen leiden. Echt bijzonder.
Hieronder nog even wat aanvullingen:
- Bij deze bieden we onze excuses aan aan vrijwilligers Lars en Sanne. Met name Lars moet af en toe toch wel gek geworden zijn van de kakelende dames.
- Wanneer je wilt dat het raam in de auto gesloten wordt, dan vraag je aan Naftali of hij het raam even 'upstairs' wil doen:-) Hierop hebben wij enkele lachwekkende varianten doorgenomen...
- Nel en Dina worden door Natascha ook wel aangeduid met Ed en Willem Bever.... Wat een gekeutel 's morgens en 's avonds. Al kwam Natascha als laatste boven, zij lag alsnog het eerst in bed.
- Nel had wel iets met douches. Verheugde zij zich op de warme douche in Rhino kamp.... het werd een zeer koude ook nog volle straal... Even later had Dina wel een warme douche.
- Verder bemoeiden we ons niet met elkaar hoor: we herinnerden elkaar alleen aan... heb je dit? denk je daar aan? Moet jij je niet insmeren? Ik zou ...? Maar alles in goede harmonie.
- Nel d'r engels is upstairs verwachting heel goed hoor, maar als ze niet snel antwoordde, vertaalde Natascha het wel even.
- Er was wat discussie wiens vriend Peter nu was, van Nel of van Dina.
- Nadat Dina op safari beide dames onder hun klamboe geholpen had. moest ze het verder zelf maar uitzoeken.
- Dina werd voor de uitgang van de tent gedumpt, voor de bewaking?
- Op de vraag of Naftali in de tent achter ons goed geslapen had, antwoordde hij 'ja, maar ik werd om 5 uur wakker van talk, talk,talk, talk (tok, tok, tok, tok)
- Wil je weten hoe vaak Natascha buiten de deur geluncht heeft? Vraag het Nel.
- Wist je dat sommigen van ons snurken? En niet zo'n beetje ook:-)
- Het was wel sneu dat Natascha er pas na een week achterkwam dat we haar meegenomen hadden om thee te zetten en brood te smeren:-)
- Helaas zijn we er nog niet uit wie nu het meest gevat was, maar we zijn allen genomineerd voor de beker... Het ging er haarscherp aan toe en geen inkopper bleef onbenut:-)
- Knap dat Sanne het met ons uithield. We hebben haar maar een beer gegeven om haar te troosten als wij weg zijn:-)
- Neem je zusje mee naar Kenia en merk dat ze veel meer op jou lijkt dan je gedacht had. Oei...
- Wist je dat Nel met een leeuw in gevecht is geweest?
- Natascha bijna, omdat ons busje bijna vast zat toen we net bij de leeuwen stonden.
- Nel erg genoten heeft van de lucht van de Masai deken?
- Dina met fotocamera en telefoon in het doel staat?
- Nel in Moses een maatje gevonden heeft? Kon ze buiten roken... en kletsen met hem.

Samenvattend: we hebben een geweldige tijd gehad. Nel en Natascha en alle anderen die hieraan bijgedragen hebben: superbedankt.
Jullie zijn Toppers!

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006