Terugblik Natascha - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu Terugblik Natascha - Reisverslag uit Kiganjo, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

Terugblik Natascha

Blijf op de hoogte en volg Dina

10 Februari 2014 | Kenia, Kiganjo

Donderdag 22 januari,
Nou daar gingen we dan, lang naar uitgekeken, gezin goed ingelicht over alles en loslaten maar. Lange reis voor de boeg, maar deze verliep prima.

Allerhartelijkst werden we laat in de avond ontvangen. De volgende ochtend weer vroeg uit de veren. De kinderen gingen naar school en wij zouden ze wegbrengen. Drie blanke vrouwen, nou dat was een bezienswaardigheid, we leken koningin Maxima wel. Nog even naar de stad Thika geweest lekker geluncht en op de motorbike gezeten, wat een ervaring was dat we leken wel een stel gillende keukenmeiden.

Volgende dag met Naftali op pad, een rondje Mount Kenia, familiebezoek en langs de evenaar, het was me het dagje wel. Het autorijden daar is ook nog wel even wennen, de wegen zijn slecht en voor bochten inhalen is daar heel normaal, loslaten maar weer, anders kom je nergens. Super dag en heel veel gezien.

Langzaam maar zeker in de loop van de week kom ik erachter dat de gezusters van 't Hoog wel erg op elkaar lijken. Iedere avond lig ik als eerste op bed en iedere ochtend als eerste klaar, hoe zou dat nou toch komen??

Volgende dag op bezoek bij scholen en lekker gegeten in de stad. Met minimale middelen toch de kinderen wat leren en bijbrengen, heel knap. Heel anders dan bij ons.

Zondag op naar de kerk. Nou dat was ook een belevenis op zich, eerst swingen en dansen, nou gezellig dacht ik, zo vooraan in de kerk toch een beetje ongemakkelijk, maar dit duurde lang. Later nog een hele preek van een aantal uur. Het was warm en ik was vermoeid, dus wat gebeurde er, welja ik viel gewoon in slaap, hoe erg was dat. Vooraan in de kerk zitten en dan dat, maar ik was gelukkig niet de enige, ook de andere meiden hadden hier last van. Later in de avond lekker uit eten geweest, super gezellig.

Twee dagen Safari komen eraan, wederom vroeg op pad, een lange rit voor de boeg, maar dit was het echt waard. Wat hebben wij veel dieren gezien. De aaah en de oooh vlogen door de lucht, echt prachtig zoveel dieren, prachtige natuur, 4 van de Big 5 gezien, echt geluk hebben we gehad. Heel bijzonder.

Donderdagochtend met Theresa naar het project van Macheo (KOP) de sloppenwijk in Dit voelde echt als ware ellende, prachtig project, echt niets mis mee. Zoals de vrouwen daar met hun kinderen wonen en leven, dat deed me echt wat. Ik was er letterlijk en figuurlijk ziek van. In de middag nog in de stad gegeten en schoenen gepoetst met de kinderen in Shade, even de gedachte verzetten.

Vrijdag laatste dag alweer, wat is het snel gegaan. In de ochtend nog een schooltje bezocht van de kleintjes, Umoja, lekker koekjes gebracht en gezongen met elkaar. Voor Shade zijn we in de middag begonnen met een ruimte voor de kippen, zodat die lekker een beetje kunnen scharrelen. Het afscheid van de kids in de avond viel ons allen zwaar, maar wat een onvergetelijke, inspirerende, bijzondere reis heb je me gegeven, ik zal het nooit vergeten. Dank Dina!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 782
Totaal aantal bezoekers 111715

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: