1,5 day in Kenya...feels like a week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu 1,5 day in Kenya...feels like a week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

1,5 day in Kenya...feels like a week

Door: Dina

Blijf op de hoogte en volg Dina

21 Oktober 2011 | Kenia, Nairobi

Karibu in Kenia,

Eindelijk tijd voor een berichtje! Na twee intensieve dagen zit ik nu in het kantoor achter de PC om alvast een berichtje in te tikken om morgen op de weblog te plaatsen. Al vanaf kwart voor 6 in touw... Maar laar ik bij het begin beginnen...

Woensdag een goede vlucht gehad, wel volle bak, dus weinig bewegingsruimte. Kilo teveel bagage dus hoefde niet bij te betalen. Evelien, de nieuwe vrijwilliger in Shade reisde mee, dus dat was wel gezellig. Prima meid.
Helaas de oude prijzen voor het visum gelden weer, dus 40 euro dokken (ipv 20).
We konden Naftali en Teresa al zien staan toen we op de bagage stonden te wachten. Geweldig om elkaar weer te zien.

Naftali had een taxi met stationwagon gehuurd, en de bagage paste er net in:
-). Rond half 11 waren we in Shade. Happy. De oudste kinderen waren nog op, want de volgende dag waren ze vrij ivm een nationale feestdag. We hebben nog thee gedronken en bijgepraat tot een uur of half 12. Vervolgens hebben we onze koffers gesorteerd, tot zo’n beetje half twee. En toen (niet:) geslapen...

Kwart voor 6 weer op.. nog steeds geen water. Gelukkig is de tank buiten wel gevuld, maar douchen zit er niet in.... Lekker vet haar:)

’s Morgens ontbijt gemaakt voor de kinderen (brood met jam of brood met boter). En cadeautjes uitgedeeld... Bonen uitgezocht voor het avondeten. Het regende driekwart van de dag... de paden zijn daardoor een grote modderbende...:-) Je moet echt oppassen dat je niet onderuit gaat. Ken inmiddels toch wel al 70 % van de kinderen bij de naam (Een van mijn doelen deze ronde). Alleen lastig als ze weer andere kleren aan hebben:) De kinderen zijn ontzettend lief en aanhankelijk.

Kennisgemaakt met de nieuwe social worker en bestanden op de computer van Shade gezet. Tegen twaalven kwam Naftali en we hebben een aantal afspraken gemaakt voor de komende week, de foto’s van de Volkswagens in Frankrijk uitgebreid bekeken en lekker ‘wentelteefjes’ gegeten die Julie voor ons gemaakt had. Evelien heeft samen met de social worker beltegoed gehaald. Daarna zijn we met zijn drieen naar Naftali’s huis gebaggerd. Hij heeft inmiddels 6 koeien en ik werd verzocht de 4 nieuwe dames een naam te geven. Wel dat is heel origineel geworden: Blaarkop, Frisia, Mora en Fauna. Wel grappig en overal zit wel een gedachte achter. Mooie koeien! Ik heb ze uitgebreid bewonderd en natuurlijk genoeg gespreksstof.

Daarna nog naar Eunice, zus van Naftali die ik de vorige keer heb leren kennen, op de terugweg. Zij is deze week in haar huis in Thika en dat scheelt weer een adres als we naar Nyeri en Meru gaan. Anders redden we dat niet in 1 dag.
Lekker Githeri gegeten (of hoe je dat ook schrijft). Douchen gaat nog niet. Dat wordt hopelijk morgenvroeg en anders maar weer het ouderwetse washandje en verfrissingsdoekjes. Ik wil in ieder geval mijn haar wassen, want dat is niet meer om aan te zien...gelukkig hangen hier nauwelijks spiegels:)

Morgenochtend naar de stad en voorbereidingen treffen voor Carlo’s schoolreisje naar Bomas of Kenya. We hebben er zin in. De matatu’s zijn al geregeld, om 7 uur, ben benieuwd:). En ja eerst maar eens naar de bank.. want mijn schuld begint aardig op te lopen. Heb niet eens geld voor de motorbike en matatu.

Ik geniet van de kinderen die hier duidelijk heel gelukkig zijn. Als je ze vandaag hier heerlijk relaxed ziet spelen en ze spontaan komen helpen om bonen uit te zoeken omdat ze dat zo gezellig vinden, heerlijk. Dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet.

Groet en tot de volgende keer. Dat wordt waarschijnlijk maandag!

Kwasalimie,
Dina

Actuele aanvullimng op gisteravond:

Vanmorgen om kwart over 5 opgestaan. Nog steeds niet genoeg waterdruk om te douchem. Wel weer water gelukkig. Dus mijn haar maar gewassen met een kannetje warm water. De kinderen naar schoo gebracht. Zij nemen de kortste standaard route.... door de blub. Ben benieuwd wat er van mijn witte sportschoenene overblijft. Daarna naar town met motorbike en matatu. Voor Evelien de eerste keer, dus dat is altijd leuk om weer door andere ogen te bekijken. Naar de bank geweest om euro's te wisselen. Toevalig was Naftali daarook. In een enorme rij. Gaf ons de tip om naar coop. bank te gaan. En inderdaad ging supersnel! Nu internetcafe, dan snelle lunch en vervolgens naar Thika Technical College waar Naftali en George werken.Lijkt me leuk. Vanavond uit eten.
Mijn telefoon blijkt slecht te bereiken. Maar voor nood kunnen jullie me smsen op mijn normae toestel. IK heb het hier weer prima naar mijn zin. Vandaag weer lekker zonnig en warm..... graadje of 30... Dat ruik je ook wel...:-)


  • 21 Oktober 2011 - 11:30

    Jannie:

    Jeetje Dina, zoals je het beschrijft, voel en ruik ik het hier ook weer, wat is dat toch prachtig. Geniet van alles en zorg ervoor dat je niet uitglijdt in de blubber, dat kan heel vervelend zijn. Groet iedereen van me en veel plezier met elkaar. All the best en kwaheri!

  • 21 Oktober 2011 - 12:10

    Karin:

    Hoi Dina,

    Wat klinkt dat heerlijk......heb nog steeds erg veel spijt dat ik niet naast je loop in Kenia...Maar geniet vooral voor 2!!! Ik geniet hier van je verhalen op de site.

    Knuffel,
    Karin

  • 21 Oktober 2011 - 12:13

    Margreet:

    Hoi Dina,

    Ben wel benieuwd naar de gedachte achter de namen van de koeien:-) Ik hou dat dan ook graag tegoed! Verder weer leuk om je verhaal te lezen. Succes met alles!!!

  • 21 Oktober 2011 - 13:29

    Mark:

    Hoi Dina,

    Je bent helemaal in je element. Geniet er van !!

    "Smell" you later .........

    Mark

  • 22 Oktober 2011 - 11:41

    Bernard :

    Dina,

    Leuk om je verhalen te lezen. Je bent wel weer heel erg druk en ik begrijp nu ook, dat je verstand van koeien hebt. Ik blijf je volgen vanuit een zonnig ewijk.

  • 23 Oktober 2011 - 18:16

    Gerdi:

    Hoi Dina,

    Geweldig om je verhalen te lezen. Eigenlijk jammer dat je maar 11 dagen kunt blijven, want volgens mij heb je minstens voor 22 dagen plannen;-).

    Groeten Gerdi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 112008

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: