De laatste dag...alweer. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu De laatste dag...alweer. - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dina Doesburg-van 't Hoog - WaarBenJij.nu

De laatste dag...alweer.

Door: Dina

Blijf op de hoogte en volg Dina

01 November 2011 | Kenia, Nairobi

Helaas het heeft niet geholpen om te blijven zeggen dat ik zaterdag weer naar huis ging, omdat dit verder weg klonk dan ‘morgen’. Vandaag is het morgen en die avond ging ik toch echt alweer naar huis. Als eerste heb ik mijn koffer maar ingepakt, want de vorige keer schoot dat er bijna bij in. Dan hoef ik me daar niet druk meer om te maken. Gelukkig kan ik gebruik maken van de laptop van Julie om in te checken. Dat bespaart me een rit naar de stad. Ik heb wat dingen overgedragen aan Evelien. Ik zal haar echt missen! We hebben het echt goed gehad. Ik heb het (wederom) getroffen met mijn medebewoner van de vrijwilligerskamer. We hebben veel plezier gehad en steeds ging een en ander in een gemoedelijke sfeer.
We hebben ontbeten in het kantoor en ben nog druk geweest met het reorganiseren van de computer. Ook hebben we onze foto’s uitgewisseld.
Ik had tegen Naftali gezegd dat ik geen officieel afscheid wilde. Gewoon samen eten en dan gaan. Dat betekende dat ik gedurende de dag van verschillende mensen cadeautjes kreeg. Zo lief. Een ketting met oorbellen en een omslagdoek van Juliana en Teresia. De mand van Teresa. ’s Middags van Naftali een nieuwe zitting voor mijn krukje thuis dat ik ooit bij CRC kreeg. Dan heb ik er eindelijk een met de naam van Shade, waar ik met plezier naar kijk. Ook kreeg ik nog een pakje van hem dat ik thuis pas open mocht maken. Ik heb nog aanmaaklimonade voor de kinderen geregeld en ieder kind een Disney placemat gegeven. Die vonden ze erg mooi. Net voor het eten was er ook op de valreep nog 1 van de bestelde schoenenkasten geleverd. Super. Namens de kinderen overhandigden Teresa, Jane en Daniel nog een boekwerk met allemaal tekeningen en een zakdoek met de namen van de kinderen, die Evelien met hen gemaakt had. Superlief en die zakdoek zou ik nog wel nodig hebben…
De tijd leek steeds sneller te gaan… bijna 8 uur alweer, nu moest ik echt weg. De taxi was er al. De kinderen een knuffel, Julie en Teresia gedag zeggen en bijna vergat ik nog David, de guard. Nadat hij ons van de week zijn pijl en boog geshowd had (niet lachen;-) had ik gevraagd of ik een keer een foto mocht maken van hem met die boog. Toen was het echter donker en nu herinnerde hij mij hieraan.. Oeps helemaal vergeten. Evelien gevraagd of ze dit alsnog voor mij wil doen. Teresa, Evelien en Naftali gingen mee naar het vliegveld… Oh wat haat ik dat moment… Maar moest er toch echt aan geloven.
Mijn vliegtuig vertrok op tijd en ook de aansluiting op Charles de Gaulle (Parijs) was goed. Om tien uur de volgende ochtend stond ik weer op Nederlandse bodem waar Bas en Tom mij op stonden te wachten. Blij hen weer te zien en gelukkig was dat wederzijds;-) maar wat kan gevoel toch dubbel zijn….

Mede dankzij Carlo, Danielle, Lyane, Gretha, Bart, Riena, Tante Ada, collega’s Rabo en mijn moeder was het mogelijk om de kinderen de dag van hun leven te geven in Bomas of Kenya en ook nog de erg nuttige kasten aan te schaffen. Allemaal super bedankt! Daarnaast bedank ik graag alle maandelijkse en incidentele sponsors: mede dankzij jullie hebben 20 kinderen een veilige plek in Shade house en hebben zij het goed daar!

Zie ook www.shadechildrenfoundation.nl.
Wil je een bijdrage leveren aan dit prachtige project? Rekeningnummer: 3131.36866!

  • 02 November 2011 - 21:07

    Wieteke:

    Hey Dina,
    Dat gevoel kan ik me nog voor de geest halen als de dag van gisteren.
    Ben ook zeer jaloers dat jij er nu weer geweest bent, en ik nog steeds niet. Al gun ik het iedereeen van harte. Ik vind het heerlijk om de foto's te zien en de verhalen te lezen.
    Liefs wieteke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dina

In 2007 was ik vrijwilliger bij het kindertehuis van CRC in Thika, Kenia. Een supertijd heb ik daar gehad. Daarna ben ik altijd betrokken gebleven bij de kinderen van Thika en dat heeft geresulteerd in leuke en helaas ook minder leuke ervaringen. Sinds april 2010 is er door een drietal kenianen, een engelse die in Spanje woont en mijzelf een nieuw project opgestart: Shade Children Foundation. Mijn goede vriend sinds jaren, Naftali Kaguongo, is de voorzitter van de nieuwe NGO, waar ik dus lid van ben. Wil je dit waardevolle project steunen? Vrijwilliger worden of er gewoon meer over weten? Kijk dan op www.shadechildrenfoundation.nl Wij hebben ook een pagina op facebook.

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 111975

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 15 December 2015

Op herhaling... Of toch niet.

08 Maart 2015 - 20 Februari 2015

Met Eva naar Kenia.... Bijzonder en zo benieuwd

06 December 2014 - 21 December 2014

Kenia tussen Klaas en Kerst

29 Augustus 2014 - 08 September 2014

Een tussendoortje....

19 Januari 2014 - 19 Januari 2014

Verjaardag vieren met mijn zusje in Kenia...

01 November 2013 - 11 November 2013

10 days Kenya.. Te kort, maar de moeite waard!

27 Maart 2013 - 09 April 2013

Pendelen tussen 1st and 2nd home..

14 Augustus 2012 - 09 September 2012

Beloofd is beloofd...

19 Oktober 2011 - 30 Oktober 2011

Thika, Kenia 2011, een tweede ronde...

02 Maart 2011 - 12 Maart 2011

Shade, een nieuwe start in Kenia..

02 Juni 2007 - 30 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: